Název: Name: | PAO Tupolev | Tupolev PJSC |
Originální název: Original Name: | ПАО Туполев | |
Historie názvů: History of Names: | DD.01.1932-30.12.1936 Závod pokusných konstrukcí CAGI 30.12.1936-DD.07.1941 Moskevský letecký závod č. 156 DD.07.1941-DD.MM.1942 ? DD.MM.1942-30.04.1966 Moskevský letecký závod č. 156 30.04.1966-30.08.1989 Moskevský strojírenský závod Pokus 30.08.1989-26.08.1997 Letecký vědecko-technický komplex A. N. Tupoleva 26.08.1997-30.06.1999 OAO Letecký vědecko-technický komplex A. N. Tupoleva 30.06.1999-DD.MM.201R OAO Tupolev DD.MM.201R-DD.MM.RRRR PAO Tupolev | DD.01.1932-30.12.1936 TsAGI Experimental Construction Factory 30.12.1936-DD.07.1941 Moscow Aircraft Factory No. 156 DD.07.1941-DD.MM.1942 ? DD.MM.1942-30.04.1966 Moscow Aircraft Factory No. 156 30.04.1966-30.08.1989 Moscow Machine-Building Factory Experiment 30.08.1989-26.08.1997 Aviation Scientific-Technical Complex named after A. N. Tupolev 26.08.1997-30.06.1999 Aviation Scientific-Technical Complex named after A. N. Tupolev OJSC 30.06.1999-DD.MM.201R Tupolev OJSC DD.MM.201R-DD.MM.RRRR Tupolev PJSC |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví | aviation |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.01.1932-DD.MM.RRRR Moskva | DD.01.1932-DD.MM.RRRR Moscow |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1947-DD.MM.RRRR Letecká zkušební a vývojová základna, Žukovskij DD.MM.1956-DD.MM.RRRR Kujbyšev DD.MM.1987-DD.MM.RRRR Uljanovsk 30.06.1999-DD.MM.200R ZAO Aviastar-SP, Uljanovsk DD.06.2014-DD.MM.RRRR OAO Kazaňský letecký závod S. P. Gorbunova | DD.MM.1947-DD.MM.RRRR Flight Test and Development Base, Zhukovskiy DD.MM.1956-DD.MM.RRRR Kuybyshev DD.MM.1987-DD.MM.RRRR Uljanovsk 30.06.1999-DD.MM.200R CJSC Aviastar-SP, Ulyanovsk DD.06.2014-DD.MM.RRRR OAO Kazaňský letecký závod S. P. Gorbunova |
Vznik: Founded: | DD.01.1932 | DD.01.1932 |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR |
Produkty: Products: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Tupolev ANT-25 DD.MM.1933-DD.MM.1933 Tupolev TB-4 DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tupolev I-14 DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tupolev MI-3 DD.MM.1934-DD.MM.1934 Tupolev MI-3D DD.MM.1934-DD.MM.1934 Tupolev MK-1 DD.MM.1934-DD.MM.RRRR Tupolev ANT-27 DD.MM.1934-DD.MM.1934 Tupolev MDR-4 DD.MM.1934-DD.MM.1935 Tupolev SB DD.MM.1934-DD.MM.1936 Kamov A-7 DD.MM.1935-DD.MM.1936 Tupolev DB-2 DD.MM.1935-DD.MM.1935 Tupolev DIP DD.MM.1935-DD.MM.1935 Tupolev DI-8 DD.MM.1936-DD.MM.1937 Tupolev PS-35 DD.MM.1936-DD.MM.1938 Tupolev TB-7 DD.MM.1937-DD.MM.1939 Tupolev MTB-2 DD.MM.1937-DD.MM.1938 Suchoj Su-2 DD.MM.1939-DD.MM.1939 Bisnovat SK-1 DD.MM.1939-DD.MM.1939 Petljakov VI-100 DD.MM.1940-DD.MM.1940 Bisnovat SK-2 DD.MM.1940-DD.MM.1940 Nikitin-Ševčenko IS-1 DD.MM.1940-DD.MM.1940 Suchoj ŠB DD.MM.1940-DD.MM.1947 Tupolev Tu-2 DD.MM.1941-DD.MM.1941 Nikitin-Ševčenko IS-2 DD.MM.1941-DD.MM.1941 Kočerigin OPB-5 DD.MM.1943-DD.MM.1943 Gudkov Gu-1 DD.MM.1946-DD.MM.1946 Tupolev Tu-70 DD.MM.1947-DD.MM.1947 Tupolev Tu-1 DD.MM.1947-DD.MM.1947 Tupolev Tu-12 DD.MM.1949-DD.MM.1950 Tupolev Tu-14 DD.MM.1949-DD.MM.1949 Tupolev Tu-80 DD.MM.1949-DD.MM.1949 Tupolev Tu-82 DD.MM.1950-DD.MM.1950 Tupolev Tu-75 DD.MM.1950-DD.MM.1950 Tupolev Tu-85 DD.MM.1952-DD.MM.1953 Tupolev Tu-16 DD.MM.1952-DD.MM.1954 Tupolev Tu-95 DD.MM.1954-DD.MM.1954 Tupolev Tu-91 DD.MM.1955-DD.MM.1955 Tupolev Tu-104 DD.MM.1956-DD.MM.1956 Tupolev Tu-98 DD.MM.1956-DD.MM.1956 Tupolev Tu-110 DD.MM.1957-DD.MM.1957 Tupolev Tu-114 DD.MM.1958-DD.MM.1959 Tupolev Tu-105 DD.MM.1958-DD.MM.1958 Tupolev Tu-121 DD.MM.1960-DD.MM.1960 Tupolev Tu-124 DD.MM.1962-DD.MM.1960 Tupolev Tu-128 DD.MM.1963-DD.MM.1963 Tupolev Tu-134 DD.MM.1968-DD.MM.1971 Tupolev Tu-144 DD.MM.1968-DD.MM.1968 Tupolev Tu-154 DD.MM.1968-DD.MM.RRRR DBR-2 DD.MM.1970-DD.MM.RRRR VR-3 Rejs DD.MM.1974-DD.MM.RRRR VR-2 Striž DD.MM.1981-DD.MM.1982 Tupolev Tu-160 DD.MM.1988-DD.MM.1988 Tupolev Tu-204 DD.MM.1991-DD.MM.199R Tupolev Tu-300 DD.MM.1993-DD.MM.RRRR Tupolev Tu-334 | |
Poznámka: Note: | 1921 A. N. Tupolev zástupcem ředitele divize letadel, hydroplánů a testování letadel CAGI (AGO, později AGOS) 1922 vznik komise CAGI pro konstrukci celokovových letadel 1930 Tupolev hlavním konstruktérem AGOS 1932 vznik Závodu pokusných konstrukcí (ZOK) jako nové prototypové továrny CAGI, AGOS nahrazen Konstrukčním oddělením Sektoru pokusné stavby letadel (KOSOS) CAGI 1936 ZOK a KOSOS sloučeny do samostatného experimentálního leteckého závodu č. 156 1937 Tupolev zatčen NKVD 1941 závod sloučen se závodem č. 81, konstrukční kancelář a většina vybavení evakuována do Omsku a sloučena se závodem č. 166, původní závod používán pro opravy letadel 1942 moskevský závod obnoven pod původním jménem pro stavbu křídel Il-2 1943 návrat konstrukční kanceláře z Omsku 1972 Tupolev umírá, novým ředitelem jeho syn Alexej 1999 dočasné neúspěšné sloučení s Aviastar-SP 2009 součástí Sjednocené letecké korporace | - |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. Dexter, Keith; Rodionov, Ivan. The Factories, Research and Design Establishments of the Soviet Defence Industry: a Guide. http://www.tupolev.ru/en/ http://testpilot.ru/az_map/avia/zavod-156/ |