Název: Name: | Tupolev DB-2D | Tupolev DB-2D |
Originální název: Original Name: | Туполев ДБ-2Д | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 Závod pokusných konstrukcí, Moskva DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 ANT-37/DB-2 1 ANT-37bis/DB-2D 1 ANT-37bis/DB-2B | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5800 kg | 12787 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9456 kg | 20847 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11500 kg | 25353 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31,001) m | 101ft 8,47in |
Délka: Length: | 15,00 m | 49ft 2,54in |
Výška: Height: | 3,83 m | 12ft 6,78in |
Plocha křídla: Wing Area: | 84,00 m2 | 904.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k DB-2D: Tumanskij M-85 o vzletovém výkonu 574 kW/780 k a výkonu 588 kW/800 k ve výšce 3850 m DB-2B: Tumanskij M-86 o vzletovém výkonu 699 kW/950 k třílistá stavitelná vrtule VIŠ-2 | DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major, power 789 hp DB-2D: Tumansky M-85, take-off power 769 hp and 789 hp at 12631 ft DB-2B: Tumansky M-86, take-off power 937 hp and 789 hp at 12631 ft three-bladed variable-pitch propeller VISh-2 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 340 km/h v 4000 m | 211.3 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 229 km/h v ? m | 142.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 50002) km | 3106.9 2) mi |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem 1050 kg pum v pumovnici 1000 kg pum pod křídly | proposed: 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal position 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the ventral hatch 2315 lb of bombs internally 2205 lb of bombs externally |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - tovární označení ANT-37, dálkový bombardér odvozený od DB-1 a SB - sériová výroba v závodě č. 18 předčasně ukončena ve prospěch DB-3, rozestavěný první sériový kus dokončen v závodě č. 156 jako dálkový rekordní ANT-37bis Pravda 1) DB-2: 33,20 m 2) DB-2B Pravda: 7300 km | 1) DB-2: 108ft 11,08in 2) DB-2B Pravda: 4536 mi |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8. Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5. Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. |