Continental AVDS-1790-2

21.3.2015 - Spuštění nového fóra - prosím čtěte

Continental AVDS-1790-2

Teledyne AVDS-1790-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Continental AVDS-1790-2 Continental AVDS-1790-2
    Originální název:
    Original Name:
    Continental AVDS-1790-2
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Teledyne Vehicle Systems, ?, ?
    L3 Communications, Muskegon, MI
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1960-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR ?
    Použití:
    Use:
    M48A3 Patton
    M48A5 Patton
    M60
    M60A1
    M60A2
    M60A3
    Sho't Kal
    NagmaSho't
    Nagmachon
    M88A1
    Merkava Mk.1
    Magach 3
    Magach 5
    Magach 6
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    2223 kg 4900 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1178 mm 3ft 10,38in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1910 mm 6ft 3,2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1130 mm 3ft 8,49in
    Vrtání:
    Bore:
    146 mm 5,75
    Zdvih:
    Stroke:
    146 mm 5,75
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    29.33 l 1790 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    JP-8, DF-A, DF-1, DF-2 JP-8, DF-A, DF-1, DF-2
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímé vstřikování Direct injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    ? ?
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    ? ?
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem Air cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    559.3 kW při 2640 1) ot/min 750 bhp at 2640 1) rpm
    Poznámka:
    Note:
    1) bez zátěže motoru (plná zátěž motoru: 478,7 kW při 2400 ot/min)

    AVDS-1790-2A - vylepšená verze
    AVDS-1790-2C - 650A alternátor (olejem chlazený)
    AVDS-1790-2D - 300A alternátor (vzduchem chlazený)
    AVDS-1790-2DR - verze AVDS-1790-2D pro M88A1
    1) No load, net HP (Full load: 642 bhp at 2400 rpm)

    AVDS-1790-2A - improved version
    AVDS-1790-2C - 650 A generator (oil cooled)
    AVDS-1790-2D - 300 A generator (air cooled)
    AVDS-1790-2DR - AVDS-1790-2D version for M88A1
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.army-guide.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/160960#489521 Version : 0
    FiBe MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Teledyne AVDS-1790-2



    Model AVDS-1790-2 je vznětový přeplňovaný vzduchem chlazený motor a zárovň prvním významným zástupcem vznětových motorů řady V-1790. Vychází z prototypů AVDS-1790-P a AVDS-1790-1, které byly užity k ověření koncepce úpravy zážehového motoru na vznětový, resp. jako pohonná jednotka prototypů tanků řady M48 Patton (T48E2 a M48E1). Motory Teledyne AVDS-1790-2 byly ponejvíce používány v kombinaci s převodovkou Allison CD-850.


    Verze AVDS-1790-2 byla poprvé představena v roce 1960 a ihned byla zapojena do testů a následně sériové výroby tehdy nového tanku M60. Motor měl výkon 750 ks a kroutící moment 2.318 Nm.
    Už za dva roky byla nahrazena verzí AVDS-1790-2A, kde byl optimalizován proces spalování a díky tomu snížena spotřeba paliva a objem výfukových plynů (resp. kouřivost).
    V roce 1975 byla v rámci programu zvýšení spolehlivosti vybraných komponentů, známého jako RISE (Reliability-Improved-Selected-Equipment), vyvinuta nová verze motoru. Program zahrnoval několik změn týkajících se původního motoru (např. úpravy a vylepšení chlazení, vstřikování, vzduchových filtrů) a dále zesílení mechanicky namáhaných částí (hlavy válců a turbokompresory). Dále byl vyměněn původní 300 A alternátor za novější a výkonnější 650 A model. Nově byl motor označen jako verze AVDS-1790-2C.
    Ve stejném roce byla vyvinuta i verze AVDS-1790-2D, která se od předešlé lišila pouze použitím staršího 300 A alternátoru.
    Pro vyprošťovací vozidla M88A1 byla vyráběna verze AVDS-1790-2DR, která se od verze AVDS-1790-2D lišila výstupem pro hlavní naviják (ale i přesto byla plně kompatibilní s vozidly řady M60). Točivý moment byl snížen na 1.841 Nm a byla použita převodovka XT-1410-4.
    O verzích AVDS-1790-2B, AVDS-1790-2CA a AVDS-1790-2DA nejsou známy bližší podrobnosti.



    Zdroj: http://www.army-guide.com/ ; http://www2.l-3com.com/ ; http://www.kampfpanzer.de/ ; http://www.wikipedia.org/
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/160960#489527 Version : 0
    FiBe MOD