M103A2

Tank, Combat, Full-Tracked, 120-mm Gun, M103A2
     
Název:
Name:
M103A2 M103A2
Originální název:
Original Name:
Tank, Combat, Full-tracked, 120-mm Gun, M103A2
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1962-DD.MM.196R Red River Army Depot, Texarkana
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1962-DD.MM.196R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
153 konverzí M103A1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
58060 kg 128000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
11232 mm 36 ft 10 ¼ in
Délka korby:
Hull Length:
6993 mm 22 ft 11 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
3632 mm 11 ft 11 in
Celková výška:
Overall Height:
3559 mm 11 ft 8 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
391 mm 1 ft 3 ⅜ in
Šířka pásu:
Track Width:
711 mm 2 ft 4 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.09 MPa 13.2 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- čelní horní: 127 mm, sklon 60°
- čelní spodní: 114 mm, sklon 50°
- boční horní: 51 mm, sklon 40°
- boční spodní: 44 mm, sklon 30°
- zadní horní: 38 mm, sklon 30°
- zadní spodní: 25 mm, sklon 60°
- horní: 25 mm, sklon 90°
- spodek: 38-32 mm, sklon 90°


Věž:
- štít děla: 254-102 mm, sklon 0-45°
- přední: 127 mm, sklon 60°
- boční: 137-70 mm, sklon 20-40°
- zadní: 51 mm, sklon 40°
- horní: 38 mm, sklon 85-90°
Hull:
- front upper: 5.0 in at 60°
- front lower: 4.5 in at 50°
- sides upper: 2.0 in at 40°
- sides lower: 1.75 in at 30°
- rear upper: 1.5 in at 30°
- rear lower: 1.0 in at 60°
- top: 1.0 in at 90°
- floor: 1.5 to 1.25 in at 90°


Turret:
- gun shield: 10.0 to 4.0 in at 0° to 45°
- front: 5.0 in at 60°
- sides: 5.38 to 2.75 in at 20° to 40°
- rear: 2.0 in at 40°
- top: 1.5 in at 85° to 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental AVDS-1790-2A Continental AVDS-1790-2A
Výkon:
Power:
559.3 kW při 2400 ot/min 750 bhp at 2400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
CD-850-6/-6A, 2 rychlosti vpřed, 1 zpět CD-850-6/-6A, 2 ranges forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
37 km/h 23 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
483 km 300 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.59 m 102 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.91 m 36 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.22 m 48 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanon M58 ráže 120 mm (38 nábojů) 120 mm Gun M58 (38 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
koaxiální kulomet M37 ráže 7,62 mm
kulomet M2HB ráže 12,7 mm ve věžičce M11
.30cal M37 coaxial machine gun
.50cal M2HB machine gun in a M11 cupola
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- modernizace M103A1 s dieselovým motorem - modernised M103A1 with diesel engine
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Firepower: A History of the American Heavy Tank. Presidio 1988. ISBN: 0891413049.
http://afvdb.50megs.com/usa/m103heavy.html#M103A2
URL : https://www.valka.cz/M103A2-t558#645813 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.







URL : https://www.valka.cz/M103A2-t558#2983 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.


(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)



(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/M103A2-t558#157958 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

(©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/M103A2-t558#380851 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more