Potez 34

     
Název:
Name:
Potez 34.2 Potez 34.2
Originální název:
Original Name:
Potez 34.2
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.05.1928 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.05.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1928 34.1
DD.05.1929 34.2
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1900 kg 4189 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5920 kg 13051 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,300 m 60ft 0,5in
Délka:
Length:
11,500 m 37ft 8,75in
Výška:
Height:
3,910 m 12ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
61,00 m2 656.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
97,049 kg/m2 19.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
34.1: Farman 12 We kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o vzletovém výkonu 367,75 kW (500 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná
34.2: Hispano-Suiza 12 Lbr kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec vzletovém výkonu 463,3 kW (630 k)
Vrtule dvoulistá kovová
34.1: Farman 12 We twelve-cylinder liquid-cooled
W engine rated at 493 hp for take-off,
driving a two-blade wooden propeller
34.2: Hispano-Suiza 12 Lbr twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 621 hp for take-off,
driving a two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
200 km/h v 0 m 124.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
168 km/h v ? m 104.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6700 km 4163.2 mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený Unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 34 byl dálkový letoun, který byl vyvinut z letounu Potez 28. Později jako Potez 34.2 dostal motor Hispano-Suiza 12 Lbr a kovovou vrtuli. Letoun byl vlastně vyplněn palivovými nádržemi a motor Farman znemožňoval výhled vpřed, proto piloti používali periskop. The Potez 34 record plane was specially developed by Potez to break the world distance records in a straight line and a closed circuit. First was powered by 500 hp Farman 12 WE engine, later with Hispano-Suiza 12 Lbr. The pilots had no view to the front and needed a periscope (Lindbergh style) to see anything in that crucial direction. The rest of the machine was probably filled with huge oil tanks.
Zdroje:
Sources:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_34
http://www.airwar.ru/enc/law1/potez34.html
www.aviafrance.com
http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm

Potez 34 - S motorem Farman.

S motorem Farman.
Potez 34 - S motorem Hispano.

S motorem Hispano.
URL : https://www.valka.cz/Potez-34-t169176#506410 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more