Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-224 | Mikoyan-Gurevich I-224 |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-224 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.09.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.09.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.10.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3100 kg | 6834 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3780 kg | 8333 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,8in |
Délka: Length: | 9,600 m | 31ft 5in |
Výška: Height: | 3,660 m | 12ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,44 m2 | 241.54 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 168,449 kg/m2 | 34.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39FB kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvěma turbokompresory TK-2B, vzletový výkon 1 324 kW (1 800 k) a max. výkon 1 471 kW (2 000 k) v h= 13 100 m Vrtule čtyřlistá AV-9L-26 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 500 mm. | Mikulin AM-39FB twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with a two turbochargers TK-2B rated at 1,775 hp for take-off and 1,973 hp at 42,975 ft, driving a four-blade variable-pitch AV-9L-26 propeller of the diameter 11ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 647 l | 142.32 UK gallons or 171 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 693 km/h v 13100 m | 430.6 mph in 42979 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,833 m/s | 4101 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,0 min do 5000 m | 4,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | 45932 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón B-20 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 100 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Berezkin B-20 cannos uper engine, 100 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Gordon Yefim, Mikoyan's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 13, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 2003 ISBN 1-85780-160-1. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Клиценко, В.И. От МиГ-1 до МиГ-35. Авиамир, Москва 2009. ISBN: 978-5-903035-10-6. http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-224.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/i224.html http://www.airvectors.net/avmig3.html archiv autora |