CZK - Škoda Fiat-Torino

     
Název:
Name:
Škoda Fiat Škoda Fiat
Originální název:
Original Name:
Škoda Fiat
Výrobce:
Producer:
DD.12.1919-DD.MM.1920 Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1919-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1919
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
6900 kg 15212 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
6900 kg 15212 lb
Celková délka:
Overall Length:
5435 mm 17 ft 10in
Celková šířka:
Overall Width:
2000 mm 6 ft 6 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2650 mm 8 ft 8 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
310 mm 1 ft ¼ in
Rozvor:
Wheelbase:
3650 mm 143 ¾ in
Rozchod:
Track:
1600 mm - 1., 2.
63in - 1., 2.
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanická mecanical
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
plná pryž 900 x 100 (predné), 1040 x 140 (zadné)
Pancéřování:
Armour:
5 mm 5 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Fiat 64 CA (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 5.654 cm3 s výkonom 27,9 kW pri 1300 ot./min.) Fiat 64 CA (4 cyl., gasoline, water cooled, 5.654 ccm, 38 HP / 1300 RPM)
Převodovka:
Gearbox:
4+R 4+R
Spojka:
Clutch:
viaclamelová multi lamell
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
10-15 km/h 6.2-9.3 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
2x ťažký guľomet Maxim 08 (18.000 nábojov)
ručné granáty (150 ks)

Neskôr boli namontované guľomety vz. 7/12.
2x heavy machine gun Maxim 08 (18.000 rounds)
hand grenades (150 pcs.)

Later mounted machine guns vz. 7/12.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#560414 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Škoda-Fiat (Torino) (Škoda Fiat 18BL)
Toto obrnené vozidlo vzniklo na objednávku MNO v roku 1919 v réžii firmy Škoda z Plzne. Tá využila platformu nákladného automobilu Fiat 18BL, ktoré používala novovzniknutá československá armáda. Vozidlo nieslo dva guľomety v dvoch samostatných vežičkách. Po predvedení a otestovaní prototypu v 1/1920 bolo objednaných ďalších 11 ks tohoto vozidla (celkovo teda bolo vyrobených 12 vozidiel). Tie boli výrobcom dodané v polovici roku 1920. Niesli evidenčné čísla 3 - 14, neskôr označenie N VII-753 - N VII-764. Službu sprevádzali mnohé problémy vyplývajúce z nedostatkov konštrukcie. Osem vozidiel bolo k 10.9.1925 vyradených, zvyšné štyri až v roku 1929/30, resp. v roku 1933 (viď. tabuľka. Vozidlá slúžili v zostave čiat po celom Československu, neskôr boli v stave práporu útočnej vozby v Miloviciach.



Číslo obrneného automobilu
Policajné číslo
3
N-VII-753
4
N-VII-757
5
N-VII-760
6
N-VII-758
7
N-VII-759
8
N-VII-756
9
N-VII-754
10
N-VII-755
11
N-VII-763
12
N-VII-761
13
N-VII-764
14
N-VII-762



Hotovostné stanice jednotlivých vozidiel:1)

Vozidlo č.
rok 1920
rok 1921
rok 1922
rok 1924
Poznámka
3
5/1920 - 3.6. Praha
4.6. - 31.12. Košice
1.1. - 31.12. Košice
(3.10. - 7.10. Užhorod)
1.1. 31.12. Košice
Cvičná rota Milovice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe
4
5/1920 - 3.6. Praha
4.6. - 31.12. Košice
1.1. - 31.12. Košice
(24.10. - 7.12. Košice)
1.1. 31.12. Košice
Cvičná rota Milovice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené)
5
10.8. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
Cvičná rota Milovice
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
6
? - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
Opava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
7
10.8. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
1.1. - 31.12. Bratislava
Košice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok upravený na školné vozidlo do roku 1933 (následne uskladnené)
8
? - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
1.1. - 31.12. Opava
Opava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
9
6/1920 - 31.8. Praha
1.1. - 23.3. Praha
23.3. - 2.4. Opava
2.4. - 2.4. Banská Bystrica
3.4. - 31.12. Lučenec
1.1. - 11.5. Lučenec
11.5. - 31.12. Milovice
Bratislava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
10
6/1920 - 31.8. Praha
23.3. - 10.12. Praha
10.12. - 31.12. Milovice
1.1. - 31.12. Milovice
Cvičná rota Milovice
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
11
? - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
Užhorod
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
12
? - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
1.1. - 31.12. Užhorod
Užhorod
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
13
? - 31.12. Praha
1.1. - 10.3. Praha
10.3. - 22.9. Milovice
22.9. - 31.12. Bratislava
1.1. - 11.5. Bratislava
10.5. - 31.12. ?
Bratislava
V roku 1925 zlikvidované, pancierová karoséria uložená do skladu. Podvozok opravený a prestavaný na nákladné auto a odovzdaný k využívaniu v autorotách.
14
? - 31.12. Praha
1.1. - 10.3. Praha
10.3. - 22.9. Milovice
22.9. - 31.12. Bratislava
1.1. - 11.5. Bratislava
10.5. - 31.12. ?
Košice
Cvičná rota Milovice do roku 1929, následne zlikvidovaný, podvozok predaný v dražbe



Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
modelforum.upce.cz
www.album-mmt.it
1)https://rotanazdar.cz/?p=7727&lang=cs



Prehľad útočnej vozby Fiat-Torino
CZK - Škoda Fiat-Torino - Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.

Nákladný automobil Fiat 18BL, ktorý tvoril základ OA.
CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185232 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Škoda Fiat Torino, vedľa ktorého stojí jedna Lancia 1Z.


www.aukro.cz

CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#185364 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Obrněný automobil Škoda-Fiat s osádkou, na návštěvě u Leteckého pluku č. 2 v roce 1922.
CZK - Škoda Fiat-Torino - Foto ze sbírek DK.

Foto ze sbírek DK.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#234641 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
vloni se mi dostalo do rukou pár fotografií zobrazující pozůstatky kulometné věže z obrněného automobilu Škoda Fiat-Torino s odkazem na Patrika Vondráka. K mé smůle se nepodařilo zmíněného PV dohledat - ba ani na "rajčeti" nemá fotoalbum.
Proto si dovoluji požádat o pomoc:
1/ kontakt na Patrika Vondráka,
2/ upřesnění lokalizace,
3/ datum i dobu přežití nalezeného pozůstatku věže.


Doporučuji předávat informace pouze prostřednictví SZ, aby se zamezilo nájezdu sběračů šrotu.


Za vážně míněné poznámky předem děkuji.
CZK - Škoda Fiat-Torino - Autor fotografie asi Patrik Vondrák.

Autor fotografie asi Patrik Vondrák.
CZK - Škoda Fiat-Torino -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#682521 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Dvojica obrnených vozidiel v Košiciach, podľa FB zdroja je fotografia urobená pred budovou divízie (11. divízia) - dnes je to budova Košického samosprávneho kraja, Námestie Maratónu mieru 1, Košice.
Vozidlo naľavo je zaujímavé a raritné tým, že má odlišnú karosériu a nemá pôvodné sériové veže plus iné odlišné detaily (umiestnenie svetlometu na pravej strane...). Možný prototyp ? Požiadal som o vyjadrenie Jirku Tintěru.


Michaela Okroy - Kaschau war eine europäische Stadt - Košice boli európskym mestom: ein Lese- und Reisebuch zur jüdischen Kultur und Geschichte in Košice und Prešov, Arco Verlag, rok vydania 2005, ISBN: 3938375019
www.facebook.com
web.vucke.sk

CZK - Škoda Fiat-Torino - Napravo čelom zaparkované vozidlo s registračnou značkou N-VII-757 (vozidlo č. 4), vľavo neznáma podoba identického vozidla

Napravo čelom zaparkované vozidlo s registračnou značkou N-VII-757 (vozidlo č. 4), vľavo neznáma podoba identického vozidla
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738198 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kolega Jaroslav Špitálský potvrdil, že se jedná o první vyrobený stroj, který měl přiděleno policejní číslo: NVII-753.


Kolega Vladimír Francev doplnil, že v této podobě byl obrněný automobil předveden komisi MNO v Milovicích 21. ledna 1920. Ta si vyžádala změny, které zřejmě byly provedeny až od druhého auta, m.j. se jednalo o zmenšení průměru věže ze 120 na 100 cm a zaoblení střechy vozu s menším skosením. Armáda převzala první dva stroje v Praze 21. května a do Košic je odeslala drahou 3. června 1920 v 7:45 z Masarykova nádraží. Není známo zda později došlo k sjednocení věží.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738283 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prosím o chvilku strpení. V poznámkách nemám o této variantě zmínku, takže tahám rozumy od kolegů.
P. S.
Fotografie OA Škoda-Fiat s atypickými věžemi mi připomněla návrh Škodovky na opancéřování automobilu Laurin-Kliment.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738266 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jirko, ako si pochodil s tym nalezom pozostatkov veze? Mas nejake info?
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738297 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Braňo, ten človíček co to zavěsil na internet je nějaký odtažitý.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-Fiat-Torino-t47424#738305 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more