Breguet-Richet 2Bis

     
Název:
Name:
Breguet-Richet 2Bis Breguet-Richet 2Bis
Originální název:
Original Name:
Breguet-Richet 2Bis
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Louis Breguet, Charles Richet /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1908-DD.MM.1908
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
VTOL - svislý vzlet a přistání VTOL - vertical take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
tandemové křídlo tandem wings
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina skid
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
630 kg 1389 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,001) m 45ft 11,17in 1)
Délka:
Length:
9,00 m 29ft 6,32in
Výška:
Height:
3,35 m 10ft 11,88in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,00 m2 645.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
osmiválec Renault o výkonu 40 kW/55 k
nebo
Gobron-Brillié o výkonu 44 kW/60 k
Renault V8, power 54 hp, or
Gobron-Brillié, power 59 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4 m 13 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) přední křídla 10 m


- letoun s kolmým startem a vodorovným letem
- spodní přední křídlo se stavitelným úhlem náběhu, vrtule by měly být pohyblivé ve svislé rovině
- vznikl přestavbou z těžce poškozeného vrtulníku Breguet-Richet 2 a byl předveden na pařížském aerosalonu v prosinci 1908
- v dubnu 1909 provedl krátký skok, při kterém se dostal do výšky 4 metrů, ale o měsíc později byl poškozen hurikánem
- kvůli nedostatku dostatečně silných motorů nebyl opraven
1) front wings 32ft 9,7in


- aircraft with vertical take-off and level flight
- lower front wing with an adjustable angle of incidence, propellers movable in the vertical plane
- rebuilt from a heavily damaged helicopter Breguet-Richet 2, presented at the Paris Aerosalon in December 1908
- in April 1909 it made a short jump, reaching 4 meters in height, but a month later it was damaged by hurricane
- due to the lack of sufficiently strong engines it was not repaired
Zdroje:
Sources:
Opdyke, Leonard E. French Aeroplanes before the Great War. Schiffer Publishing, Atglen 1999. ISBN 0-7643-0752-5.
Munson, Kenneth. Helicopters and other Rotorcraft since 1907. Blandford Press, London 1973. ISBN 0-7137-06104.
http://www.hydroretro.net/etudegh/breguet.pdf
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Breguet-Richet-2Bis-t43452#172215 Version : 0
www.pilotes-prives.fr
.
Breguet-Richet 2Bis -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Richet-2Bis-t43452#607411 Version : 0
amisbreguet.free.fr
.
Breguet-Richet 2Bis -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Richet-2Bis-t43452#607412 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more