IAe 33 Pulqui II

     
Název:
Name:
IAe 33 Pulqui II IAe 33 Pulqui II
Originální název:
Original Name:
IAe 33 Pulqui II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1959 Instituto Aerotécnico, Córdoba
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
27.06.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3600 kg 7937 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5550 kg 12236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,60 m 34 ft 9 ¼ in
Délka:
Length:
11,68 m 38 ft 3 ⅞ in
Výška:
Height:
3,50 m 11 ft 5 ¾ in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,10 m2 270.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Mene 2 o tahu 22,24 kN Rolls-Royce Mene 2, thrust 5000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2050 l 451 Imp gal / 542 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1050 km/h v 5000 m 652 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
28,8 m/s 5669 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14600 m 47900 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2030 km 1261 mi
Výzbroj:
Armament:
4x kanon Hispano ráže 20 mm 4x 20 mm Hispano cannon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Balous, Miroslav. Z archivů: IAe 33 Pulqui II, L+K 1989/19.
www.avionslegendaires.net
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#63198 Version : 0
Machine skonštruoval German konštruktér Kurt Tank pre Instituto Aerotecnico at the end of the 40-tych years. Machine celokovovej konštrukcie bol featured vystreľovacou seat Martin-Baker. Fuel tank pre motor Rolls-Royce Nene 2 mali volume, 2050 litres of fuel.

Prototype vzlietol 27.6.1950 in Cordóbe with pilotom Oswaldom Weissom. Pri ďalšom flight with prototypom killed the pilot Otto Behrens. The project then got into finančných and technical ťažkostí, nakoniec, however, there was need to postaveniu another two machines Pulqui II (Arrow 2). The third prototype was zalietaný up in 1959, but it was outdated. The end of the program Pulqui II uskoril the departure of Kurt Tank of the Argentina. The only surviving prototype of the sa nachádza in the múzeu in the Buenos Aires.

Source:
Balous, Miroslav: From the Archives: IAe-33 Pulqui II, the Aviation and aerospace 1989 / 19.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#485472 Version : 0
en.wikipedia.org
.
IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540592 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/iae33.html
.
IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
IAe 33 Pulqui II -


URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540593 Version : 0
en.wikipedia.org
.
IAe 33 Pulqui II - Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.

Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540595 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more