Fiat G.80

     
Název:
Name:
Fiat G.80-1B Fiat G.80-1B
Originální název:
Original Name:
Fiat G.80-1B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1951-DD.MM.195R SA Aeronautica d’Italia, Torino
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1951-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 G.80-1B
4 G.80-3B
První vzlet:
Maiden Flight:
10.12.1951 G.80-1B
19.03.1953 G.80-3B
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4060 kg 8951 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5400 kg 11905 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
12,40 m 40ft 8,18in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,14 m2 270.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,50 kg/m2 13.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Goblin 35 o tahu 15,57 kN de Havilland Goblin 35, thrust 3500 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
880 km/h v 0 m 546.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 6000 m 8 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13500 m 44291 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Trent´anni fa volava il primo aviogetto italiano, il Fiat G.80. Aerofan 1981/04.
http://www.alireggiane.com/t215-fiat-g80
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517574 Version : 0
Fiat G.80


Two-seat trainer, only one prototype and four pre-production units produced (the second source lists 2+3).
Designation of the prototypes - G.80-1B
Designation of pre-series machines - G.80-3B


The type was unsuccessful and was followed by only five units of a derivative version, the G.82, which unsuccessfully entered the NATO trainer competition.


One of the machines operated by the Air Force Experimental Department (Reparto Sperimentale Volo), the Fiat G.80-3B (MM53882/RS-22), is now on display at the Museum of Military Aviation History in Vigna di Valle (Bracciano) on Lake Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Source:
Museum materials
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.80
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#373003 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/attack/g80.html
.
Fiat G.80 - G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.

G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.
Fiat G.80 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517575 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more