Název: Name: | Kawaniši K-8A nákladní hydroplán | Kawanishi K-8A Transport Seaplane |
Originální název: Original Name: | 川西K- 8A 输送机水上 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1925-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1320 kg | 2910 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1930 kg | 4255 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,600 m | 57ft 9in |
Délka: Length: | 10,935 m | 35ft 10,5in |
Výška: Height: | 3,680 m | 12ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 39,00 m2 | 419.79 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 49,487 kg/m2 | 10.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 165.8 km/h v 0 m | 103 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 7 h Japonsko potřebovalo hydroplány s dlouhým doletem, které měly dopravovat poštovní zásilky po celé říši. Společnost Kawaniši počátkem roku 1925 přistoupila ke konstrukci modernějšího letounu, než jakým byl vynikající K-7A. Šéfkonstruktér Eidži Sekiguči navrhuje jednoplošný plovákový letoun s dlohým doletem. Letoun byl navržen tak, aby vyhovoval i případnému zájmu námořního letectva, kde by mohl plnit průzkumné úkoly. Letoun byl dokončen v lednu 1926 a do konce roku byl následován čtyřmi dalšími. K-8A lze charaktrizovat jako nepříliš výkonný, ale díky malé spotřebě paliva dosahoval dlouhého doletu. Křídla měla velko nosnou plochu a to zase zaručilo výbornou stabilitu letu a pohodlnou pilotáž. Vznikl tak dobrý letoun pro dálkové lety. Všech pět letounů spolehlivě dopravovalo poštovní zásilky mezi Ósakou a Fukuokou. | Endurance: 7 hours As a result of the success of its K-7 A, Kawanishi embarked upon a new design in early 1925, the K-8A long-range twin-float transport monoplane. This aeroplane was intended as a mail transport, but consideration was also given to the possibility of interesting the Navy in its use as a long-range reconnaissance aircraft. The K-8A was a slow performer due to its low power and excessive wing area. But this combination contributed to its good stability and control, making it highly regarded for long-distance flights. Five of these aircraft were built, each having differing details. All the K-8As were used by Nippon Koku KK for regular mail flights between Osaka and Fukuoka. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |