Kawaniši K-8A

Kawanishi K-8A / 川西K- 8A
     
Název:
Name:
Kawaniši K-8A nákladní hydroplán Kawanishi K-8A Transport Seaplane
Originální název:
Original Name:
川西K- 8A 输送机水上
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1320 kg 2910 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1930 kg 4255 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,600 m 57ft 9in
Délka:
Length:
10,935 m 35ft 10,5in
Výška:
Height:
3,680 m 12ft
Plocha křídla:
Wing Area:
39,00 m2 419.79 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
49,487 kg/m2 10.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
165.8 km/h v 0 m 103 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 7 h


Japonsko potřebovalo hydroplány s dlouhým doletem, které měly dopravovat poštovní zásilky po celé říši. Společnost Kawaniši počátkem roku 1925 přistoupila ke konstrukci modernějšího letounu, než jakým byl vynikající K-7A. Šéfkonstruktér Eidži Sekiguči navrhuje jednoplošný plovákový letoun s dlohým doletem. Letoun byl navržen tak, aby vyhovoval i případnému zájmu námořního letectva, kde by mohl plnit průzkumné úkoly. Letoun byl dokončen v lednu 1926 a do konce roku byl následován čtyřmi dalšími. K-8A lze charaktrizovat jako nepříliš výkonný, ale díky malé spotřebě paliva dosahoval dlouhého doletu. Křídla měla velko nosnou plochu a to zase zaručilo výbornou stabilitu letu a pohodlnou pilotáž. Vznikl tak dobrý letoun pro dálkové lety. Všech pět letounů spolehlivě dopravovalo poštovní zásilky mezi Ósakou a Fukuokou.
Endurance: 7 hours


As a result of the success of its K-7 A, Kawanishi embarked upon a new design in early 1925, the K-8A long-range twin-float transport monoplane. This aeroplane was intended as a mail transport, but consideration was also given to the possibility of interesting the Navy in its use as a long-range reconnaissance aircraft.
The K-8A was a slow performer due to its low power and excessive wing area. But this combination contributed to its good stability and control, making it highly regarded for long-distance flights. Five of these aircraft were built, each having differing details. All the K-8As were used by Nippon Koku KK for regular mail flights between Osaka and Fukuoka.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#416281 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/k8kaw.html
.
Kawaniši K-8A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-8A-t121618#574031 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more