Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 433 příspěvků vloženo, 1239 editováno a 752 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUM - PA-1 Junovicz 1915

Panzer auto PA-1 Junovicz 1915

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PA-1 Junovicz PA-1 Junovicz
    Originální název:
    Original Name:
    Panzer auto PA-1
    Výrobce:
    Producer:
    podvozek/chassis - Austro-Fiat (3 ks), Büssig (1 ks), Saurer (1 ks)
    pancéřování/armoured - ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.1917
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1915
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    3000-4000 kg 0 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    5690 mm 18ft 8,02in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1900 mm 6ft 2,79in
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    150 mm 5,91in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    4000 mm 157,47in
    Rozchod:
    Track:
    ? mm -
    ? -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pancéřování:
    Armour:
    5-7 mm 5-7 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Fiat - zážehový, vodou chlazený čtyřválec, 40HP (29,6kW)
    Büssig - 36HP
    Saurer - 34HP
    Fiat - petrol, water cooled four-cylinder, 40HP (29.6 kW)
    Büssig - 36HP
    Saurer - 34HP
    Převodovka:
    Gearbox:
    ? ?
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    120 l 26.4 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    35 km/h 21.7 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h - mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km - mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    340 km 211.3 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km - mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    2x Schwarzlose M.7/12 8 mm, 6000 nábojů 2x Schwarzlose M.7/12 HMG 8 mm, 6000 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    Rakousko-Uhersko Austria-Hungary
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.patriotfiles.com/
    http://www.warwheels.net/
    http://www.granguerra.crearforo.com/





    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#359986Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vážení,
    podle návrhu Rudolfa Junovicze (jiné materiály píší Junovitz) bylo vyrobeno 7 kusů těchto automobilů:


    3 ks na podvozku Austro-Fiat
    1 ks na podvozku Büssing III
    1 ks na podvozku Berna-Pearl (švýcarský nákladní automobil)
    1 ks na podvozku Saurer (švýcarský nákladní automobil)
    1 ks na podvozku Rába V (licenční Praga)


    Zdroj
    Lajos Haris, Ottó Haris: Fejezetek a magyar katonai harcjárművek gyártástörténetéből az Osztrák Magyar Monarchia keretein belül és Magyarországon az 1920-1940-es években II. rész, Haditechnika 2003, č. 2, ISSN 0230-6891
    Attila Bonhardt, Gyula Sárhidai, László Winkler: A magyar királyi Honvédség fegyverzete. Zrínyi kiadó, Budapest 1992, ISBN 963-327-182-7


    Poznámka
    Díky upozornění kolegy bitaxe byly opraveny názvy švýcarských automobilek.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360030Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Správný název je Berna-Pearl (nikoli Barna) a Saurer. Firma Berna ale vyraběla náklaďáky jen do roku 1907, potom pro malou výdělečnost výrobu ukončila. Firma se původně jmenovala "Schweizerische Automobil Fabrik Berna" a teprve v roce 1906 se přejmenovala na "Motorwerke Berna AG" pod kterým byla známa později. značku i firmu koupila firma Lochner a nakonec ve dvacátých letech značku Berna potom používal právě Saurer, který vozidla s touto značkou vyráběl dále.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360039Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Peter Jung, Darko Pavlović, The Austro-Hungarian forces in World War I.: 1916-18 - uvádí sice ještě podvozky Pearl a Praga (po 1 ks), ale nedatuje a blíže nespecifikuje.
    Pokud Berna vyráběla do roku 1907, zdá se mi divné, panceřovat podvozek starý více jak 8 let (10?).
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360045Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Vážení,
    oproti maďarským studiím, níže uvedená rakouská studie tvrdí, že obrněných automobilů kpt. Junovicze bylo pět:


    3 na podvozku Austro-Fiat
    2 na podvozku Saurer


    Ještě k automobilům Berna-Perl
    Neznám přesný počet těchto nákladních vozidel v rakouskouherských službách, ale je mi známo, že v roce 1918 armádní dílny použily jeden podvozek k opravě ukořistěného italského obrněného automobilu Fiat-Ansaldo 1Z.


    Zdroj
    Rudolf Hauptner, Peter Jung: Stahl und Eisen im Feuer - Panzerzüge und Panzerautos des k. u. k. Heeres 1914-1918, Österreichische Militärgeschichte, Sonderband 2003, Vídeň, ISBN-10: 3-901208-42-9, ISBN-13: 978-3901208423
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360052Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Znovu, není to Sauer, ale SauRer Smile (Sauer byl známou figurkou účastnící se stržení Mariánského sloupu)


    Pancéřoval se dostupný podvozek, takže firma mohla pancéřovat i starší vozidlo a firma už sice ve době o které mluvíme auta nestavěla, ale značka patřila firmě Lochner a ta samozřejmě mohla vozidla pod značkou Berna vyrábět, je třeba si uvědomit že firma a značka jsou dvě věci, původní firma sice zanikla, ale Lochnerexistoval až do druhé půle dvacátých let a značku převzal po něm dále Saurer a ten pod ní dělal dále.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360053Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Takže, pokud mi překladač dobře přeložil a já vše pochopil - Berna založena v roce 1902 (1900), vyrábí autobusy a nákladní vozidla, v roce po konfliktu s se zaměstnaneckou unií ji kupují v roce 1908 britové?, výroba se zastavuje (na jak dlouho?) a v roce 1912 Locher, který na konci dvacátých let krachuje a kupuje ho Saurer. Značka Berna se používá celou dobu.
    Ale to neřeší PA-1.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360057Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Já také neřešil PA-1, ale špatně napsané názvy automobilek Smile Ono pokud napíšete "sauer", tak na výs vypadne nejspíš ten ožrala co boural pomník a když "barna" tak pochybuju že se dostanete k automobilce. To jestli bylo aut 5 nebo 7 jsem neřešil.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360058Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Mimochodem důležitější než to Berna, je to Perl, Perl byla totiž RAKOUSKÁ firma založená v roce 1907, a vyráběla auta, založená byla o rok později než Saurer v Rakousku (jde o Saurerovu pobočku v Bregenzi, která nejspíš dodala i ten podvozek pod PA-1). To jen abyste měli co hledat a nad čím uvažovat. Takže krom Büssingu byly všechny nejspíš postaveny na domácích podvozcích. I když i ten Büssing měl v R-U pobočku (Fross-Büssing) založenou v 1908, takže možná i ten byl na domácím podvozku.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360059Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Takže v podstatě Berna - Perl - Saurer může být jeden stejný podvozek, v podání různých zdrojů.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360061Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    To porušuješ časovou souslednost, Perl sice nejspíš montoval vozy Berna, ale Saurer tuto značku koupil až v roce 1929, takže v době WWI s ní neměl mnoho společného. Teoreticky lze samozřejmě uvyžovat o chybě autora některé publikace, ale to s automobilkou nemá nic společného. Pravděpodobné je že firma Saurer ve své pobočce v Bregenz montovala náklaďáky pro R-U a firma Perl podobně montovala ve Vídni své náklaďáky (možná v licenci, možná jen s některými díly od Berna)). Podvozky byly pravděpodobně různé.
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/96859#360062Version : 0