RUM - PA-1 Junovicz 1915

Panzer auto PA-1 Junovicz 1915
     
Název:
Name:
PA-1 Junovicz PA-1 Junovicz
Originální název:
Original Name:
Panzer auto PA-1
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1917 ?, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
3000-4000 kg 6614-8818 lb
Celková délka:
Overall Length:
5690 mm 18ft 8,02in
Celková šířka:
Overall Width:
1900 mm 6ft 2,79in
Celková výška:
Overall Height:
3500 mm 11 ft 5 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
150 mm 5,91in
Rozvor:
Wheelbase:
4000 mm 157,47in
Rozchod:
Track:
? mm -
? -
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
5-7 mm 5-7 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Fiat - zážehový, vodou chlazený čtyřválec, 40 HP (29.41 kW)
Büssig - 36 HP
Saurer - 34 HP
Fiat - petrol, water cooled four-cylinder, 40 HP (29.41 kW)
Büssig - 36 HP
Saurer - 34 HP
Převodovka:
Gearbox:
? ?
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l 26.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
35 km/h 21.7 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h - mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km - mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
340 km 211.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km - mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
2x Schwarzlose M.7/12 kalibru 8 mm (6.000 nábojů) 2x Schwarzlose M.7/12 cal. 8 mm (6.000 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://www.patriotfiles.com/
https://www.warwheels.net/
https://www.granguerra.crearforo.com/

RUM - PA-1 Junovicz 1915 -


RUM - PA-1 Junovicz 1915 -


URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#359986 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
podle návrhu Rudolfa Junovicze (jiné materiály píší Junovitz) bylo vyrobeno 7 kusů těchto automobilů:

3 ks na podvozku Austro-Fiat
1 ks na podvozku Büssing III
1 ks na podvozku Berna-Pearl (švýcarský nákladní automobil)
1 ks na podvozku Saurer (švýcarský nákladní automobil)
1 ks na podvozku Rába V (licenční Praga)

Lajos Haris, Ottó Haris: Fejezetek a magyar katonai harcjárművek gyártástörténetéből az Osztrák Magyar Monarchia keretein belül és Magyarországon az 1920-1940-es években II. rész, Haditechnika 2003, č. 2, ISSN 0230-6891
Attila Bonhardt, Gyula Sárhidai, László Winkler: A magyar királyi Honvédség fegyverzete. Zrínyi kiadó, Budapest 1992, ISBN 963-327-182-7


Poznámka
Díky upozornění kolegy bitaxe byly opraveny názvy švýcarských automobilek.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360030 Version : 0
tanks-encyclopedia.com
https://sk.pinterest.com/pin/390124386462775903/

RUM - PA-1 Junovicz 1915 -


RUM - PA-1 Junovicz 1915 -


RUM - PA-1 Junovicz 1915 -


URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#641732 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Správný název je Berna-Pearl (nikoli Barna) a Saurer. Firma Berna ale vyraběla náklaďáky jen do roku 1907, potom pro malou výdělečnost výrobu ukončila. Firma se původně jmenovala "Schweizerische Automobil Fabrik Berna" a teprve v roce 1906 se přejmenovala na "Motorwerke Berna AG" pod kterým byla známa později. značku i firmu koupila firma Lochner a nakonec ve dvacátých letech značku Berna potom používal právě Saurer, který vozidla s touto značkou vyráběl dále.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360039 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Peter Jung, Darko Pavlović, The Austro-Hungarian forces in World War I.: 1916-18 - uvádí sice ještě podvozky Pearl a Praga (po 1 ks), ale nedatuje a blíže nespecifikuje.
Pokud Berna vyráběla do roku 1907, zdá se mi divné, panceřovat podvozek starý více jak 8 let (10?).
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360045 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vážení,
oproti maďarským studiím, níže uvedená rakouská studie tvrdí, že obrněných automobilů kpt. Junovicze bylo pět:


3 na podvozku Austro-Fiat
2 na podvozku Saurer


Ještě k automobilům Berna-Perl
Neznám přesný počet těchto nákladních vozidel v rakouskouherských službách, ale je mi známo, že v roce 1918 armádní dílny použily jeden podvozek k opravě ukořistěného italského obrněného automobilu Fiat-Ansaldo 1Z.


Zdroj
Rudolf Hauptner, Peter Jung: Stahl und Eisen im Feuer - Panzerzüge und Panzerautos des k. u. k. Heeres 1914-1918, Österreichische Militärgeschichte, Sonderband 2003, Vídeň, ISBN-10: 3-901208-42-9, ISBN-13: 978-3901208423
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360052 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Znovu, není to Sauer, ale SauRer Smile (Sauer byl známou figurkou účastnící se stržení Mariánského sloupu)


Pancéřoval se dostupný podvozek, takže firma mohla pancéřovat i starší vozidlo a firma už sice ve době o které mluvíme auta nestavěla, ale značka patřila firmě Lochner a ta samozřejmě mohla vozidla pod značkou Berna vyrábět, je třeba si uvědomit že firma a značka jsou dvě věci, původní firma sice zanikla, ale Lochnerexistoval až do druhé půle dvacátých let a značku převzal po něm dále Saurer a ten pod ní dělal dále.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360053 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Takže, pokud mi překladač dobře přeložil a já vše pochopil - Berna založena v roce 1902 (1900), vyrábí autobusy a nákladní vozidla, v roce po konfliktu s se zaměstnaneckou unií ji kupují v roce 1908 britové?, výroba se zastavuje (na jak dlouho?) a v roce 1912 Locher, který na konci dvacátých let krachuje a kupuje ho Saurer. Značka Berna se používá celou dobu.
Ale to neřeší PA-1.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360057 Version : 0
I also didn't address the PA-1, but the misspelled names of car companies Smile Well, if you type "sauer", the drunk who crashed the monument probably comes up, and if you type "barna" I doubt you'll get to the car company. I didn't care if there were 5 or 7 cars.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360058 Version : 0
By the way, more important than the Berna thing is the Perl thing, because Perl was an AUSTRIAN company founded in 1907, and made cars, founded a year later than Saurer in Austria (it was the Saurer branch in Bregenz that probably supplied the chassis under the PA-1). Just to give you something to look for and think about. So apart from the Büssing, they were probably all built on domestic chassis. Although even the Büssing one had a branch in R-U (Fross-Büssing) founded in 1908, so maybe that one was on a domestic chassis too.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360059 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Takže v podstatě Berna - Perl - Saurer může být jeden stejný podvozek, v podání různých zdrojů.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360061 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

To porušuješ časovou souslednost, Perl sice nejspíš montoval vozy Berna, ale Saurer tuto značku koupil až v roce 1929, takže v době WWI s ní neměl mnoho společného. Teoreticky lze samozřejmě uvyžovat o chybě autora některé publikace, ale to s automobilkou nemá nic společného. Pravděpodobné je že firma Saurer ve své pobočce v Bregenz montovala náklaďáky pro R-U a firma Perl podobně montovala ve Vídni své náklaďáky (možná v licenci, možná jen s některými díly od Berna)). Podvozky byly pravděpodobně různé.
URL : https://www.valka.cz/RUM-PA-1-Junovicz-1915-t96859#360062 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more