Aiči E8A1 -Ši (AB-7)

Aichi E8A1 8-Shi (AB-7) / 愛知 E8A1「AB-7」・九五式水上侦察机
     
Název:
Name:
Aiči E8A1 7-Ši / AB-7 Aichi E8A1 7-Shi / AB-7
Originální název:
Original Name:
愛知 八試水上偵察機 [E8A1]
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,500 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
8,850 m 29ft 0,43in
Výška:
Height:
3,570 m 11ft 8,55in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW
Vrtule dvoulistá kovová vrtulové listy s pevným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial engine rated 580 hp for take-off,
driving a two-blade fixed propeller of 9 ft 2,23 in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v kabině pozorovatele
One forward-firing 0.303 in Type 92 machine-gun
one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun, fed by hand loaded drum magazines of 97 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
愛知E8A1 八試水上偵察機 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun E8A1 7-Ši / AB-7 九五式水上侦察机 / - / Reconnaissance Seaplane E8A1 Aichi 7-Shi / AB- 7
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357521 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Aichi E8A1 8-Shi / AB-7


Stručná historie:
Za vznikem dvou prototypů plovákového letounu Aichi E8A1 jsou specifikace 8-Shi z roku 1933, které sestavilo velení námořního letectva a zaslalo je výrobcům letecké techniky. Japonské námořní letectvo hledalo prostřednictvím těchto specifikací náhradu za již zastarávající plovákové letouny Nakajima A2N a E4N. Do soutěže se v této kategorii se přihlásily tři letecké továrny se svými projekty. Jednak to byla továrna Aichi Tonkei Denki, která námořnictvu předložila projekt dvouplošného letounu AB-7 a jednoplošného AM-7, námořnictvo továrnu vyzvalo k postavení dvou prototypů dvouplošníku AB-7 pod označením „Experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Shi“ (E8A1 8-Shi) a továrna sama na své náklady postavila také jeden prototyp AM-7. Druhou byla továrna Kawanishi Kokuki K. K., která předložila svůj projekt Typ P a byla vyzvána ke stavbě jednoho prototypu E8K1 8-Shi a třetí byla továrna Nakajima Hikoki K. K., která předložila svůj projekt dvouplošného letounu s označením MS a stavěla také jeden prototyp E8N1 8-Shi.

Námořní letectvo na počátku roku 1935 zahájilo soutěž, jako první byl vyřazen prototyp Kawanishi E8K1, nakonec v této soutěži zvítězila Nakajima Hikoki K. K. se svým prototypem, který dosahoval stejných výkonů jako konkurenční Aichi E8A1, ale projevovala se jako obratnější ale také stabilnější. Prototyp Aichi AM-7 se soutěže nezúčastnil.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperiál Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357534 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/ab7.html
.
Aiči E8A1 -Ši (AB-7) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#571209 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek letounu Aichi E8A1 -8-Shi
(zdroj je uveden výše)
Aiči E8A1 -Ši (AB-7) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357535 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more