Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy]

Mitsubishi Ki-67-Ia Hiryū / 三菱 キ67甲「飛龍」 (四式重爆撃機)
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-67-Ia Mitsubishi Ki-67-Ia
Originální název:
Original Name:
三菱 キ-67-I甲
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Obu-machi /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Kumamoto /
DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Uji /
DD.MM.194R-DD.MM.194R 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1944-DD.03.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
450 (z celkových 698)
Kakamigahara - 91 Ki-67-Ia / Ki-67-Ib
Uji – 29 Ki-67-Ia / Ki-67-Ib
Tachikawa - 1 Ki-67-Ia / Ki-67-Ib
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1942
Osádka:
Crew:
6-8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8649 kg 19068 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13765 kg 30347 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
18,700 m 61ft 4,22in
Výška:
Height:
7,700 m 25ft 3,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2 708.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
209.04 kg/m2 42.81 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m
Vrtule kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm.
Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) eighteen-cylinder two-row air-cooled radial engine, rated at 1,874 hp at take-off, 1,785 hp at 7,220 ft, 1,588 hp at 20,015 ft,
driving four-blade constant-speed propeller of 11ft 9.73in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 886 l + 1 230 l ve dvou přídavných nádržích v pumovnici 855 UK gallons and 270.5 UK gallons in auxiliary fuel tank.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
537.5 km/h v 6090 m 334 mph in 19980 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 8000 m 248.5 mph in 26247 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s 1476.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 6000 m 14,5 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9470 m 31070 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1740 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3800 km 2361.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Ho-5 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti se zásobou 300 granátů
4x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích:
1x v předním střelišti se zásobou 500 nábojů
1x v obou bočních střelištích se zásobou 400 nábojů pro každý
1x v ocasním střelišti se zásobou 750 nábojů
Pumový náklad: v pumovnici 500 kg normálně, 800 kg maximálně nebo 1x torpédo o hmotnosti 800 - 1 070 kg na závěsech pod trupem.
Např.:15x 50 kg, 8x 100 kg, 3x 250 kg, 1x 500 kg, 1x 800 kg
One 0.79 inch Ho-5 cannon in dorsal turret with 300 rpg.
Four flexible 0,50 inch Ho-103 machine guns
One machine gun in each of the nose with 500 rpg
One machine gun in port and starboard beam with 400 rpg each
One in tail turret with 750 rpg.
Bomb-load: Normal 1,102lb; Maximum 1,764lb in internal bay; torpedo attack one 1,764lb or 2,359lb torpedo
Eight 220 lb. bombs, three 551 lb. bombs, or a single 1,102 lb. bomb;
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
飛龍 / Hiryū = Létající drak (jap.)/ Peggy
四式重爆撃機 / 4 Šiki Džú Bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 4 model 1A
飛龍 / Hiryū = Flying Dragon (japan)/ Peggy
四式重爆撃機 / Shiki Ju Bakugekiki / Army Type 4 Model 1A Heavy Bomber
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm
www.century-of-flight.net
forum.axishistory.com
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ia-Hirju-Peggy-t95404#355873 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie Ki-67-Ia
(zdroj uveden v prvním příspěvku)
Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy] -


Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy] -


Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ia-Hirju-Peggy-t95404#355874 Version : 0
Mitsubishi Ki 67, note the significant paint wear around the dorsal firing turret and side firing port.


www.air-defense.net

Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ia-Hirju-Peggy-t95404#536988 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Trojpohledový náčrtek Ki-67 Hiryu
Micubiši Ki 67-Ia Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ia-Hirju-Peggy-t95404#158857 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more