M606 (Willys CJ-3B)

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

M 606 (Willys CJ3B)


Stručná historie
V letech 1949-1952 vznikala univerzální verze jeepu, představená v roce 1952 jako typ CJ-3B. Tento automobil konstrukčně vycházel z modelu CJ-3A (M38). Oproti starší verzi byl však osazen novým výkonným motorem. Některé prameny tvrdí, že výroba univerzálních jeepů CJ-3B začala u Willyse koncem roku 1952. Následující rok koupil firmu Willys-Overland Motors koncernem Kaiser a výroba jeepů probíhala dalších deset let pod mírně pozměněným názvem: Willys Motor Company. V roce 1963 došlo k dalšímu přejmenování firmy, tentokráte na Kaiser Jeep Corporation. Firma ukončila výrobu jeepů CJ-3B roce 1964.
Základní údaje
- tovární označení: CJ-3B
- označení US Army: M606
- výroba: 1950-1964
- u firmy Willys Motor Company/Kaiser Jeep Corporation vyrobeno: 155 494 kusy


Export
Argentina, Austrálie, Brazílie, Filipíny, Francie, Indie, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Jižní Afrika, Kolumbie, Mexiko, Nizozemsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko, Venezuela.


Licenční výroba
Francie, firma: Hotchkiss et Cie.
Indie, firma: Mahindra & Mahindra Ltd.
Japonsko, firma: Mitsubishi Motors Co., Type 73
Kolumbie, firma: Willys Colombia (zkratka Willco)


Základní technické údaje
- hmotnost: 1587,5 kg (3500 lb)
- hmotnost pohotovostní: 1017,4 kg (2418 lb)
- únosnost: 491 kg (1082 lb)
- max. hmotnost vleku s nákladem na silnici: 538 kg (1320 lb)
- max. hmotnost vleku s nákladem v terénu: 485 kg (1070 lb)
- osádka: 1 + 3 osoby, nebo stanovený náklad


Rozměry
- délka: 3300 mm (129,91")
- šířka: 1750 mm (68,88")
- výška k vrcholu čelního skla: 1683 cm (66,25")
- výška kabiny: 1740 mm (68,5")
- světlá výška: 224 mm (8,8")


Pohonná jednotka
- motor typ: Hurricane F-head
- motor: benzínový řadový čtyřválec, vodou chlazený
- vrtání: Ø 79,375 mm (3,125“)
- zdvih: 111,125 mm (4,375“)
- objem: 2,2 dm3 (134,2 cu.in.)
- kompresní poměr: 6,9:1
- výkon motoru: 55,9 kW (75 HP SAE) při 4000 obr/min
- točivý moment: 154,95 Nm (15,8 kg/m, 114 lb/ft) při 2000 obr/min
- převodovka, typ: Borg-Warner T-90
- rozvodovka: -


Podvozek
- uspořádání: 4x4
- přední náprava řiditelná
- rozchod: 1245 mm (49")
- rozvor: 2032 mm (80")
- pneumatiky: 7.00-16, civilní verze 6.00-16, nebo 7.00-15


Výkony
- max. rychlost: 88,5 km/h (55 mph)
- dojezd: 282 km (175 mi)
- stoupavost: 27° (60 %)
- boční náklon: -
- výstupnost: -
- překročitelnost: -
- brodivost bez přípravy: 0,5 m (20")
- přední nájezdový úhel: 46°
- zadní nájezdový úhel: 35°


Poloměr zatáčení
- minimální poloměr zatáčky vlevo: 5,258 m (207")
- minimální poloměr zatáčky vpravo: 5,156 m (203")


Poznámka
Technické údaje zpracovány podle ČSN 011300: Tabulky SI, Praha 1977.
Fotografie vlastní, pořízeny před Rudolfinem na srazu veteránů v sobotu 03.04.2010.


Postřeh
V dostupné veteránské dokumentaci budou asi "pěkné" zmatky. Protože, mnou zdokumentovaný jeep, má sériové číslo: 57438-48412 na výrobním štítku z roku 1958. Kdežto veteránské přehledy, toto vozidlo zařadily jako 165 kus, do roku 1959!


Zdroj
Bart Vanderveen: Historic Military Vehicles Directory, Wheels & Track Directory 1989, ISBN 0900913-57-6


Internet
jeep.off-road.com
http://www.1954willys.net/Specifikace.aspx
www.earlycj5.com
http://www.film.queensu.ca/cj3b/Drawings.html
http://www.mahindra.com/Heritage/popup_3.htm
www.public.asu.edu
http://www.vintagejeepparts.com/WOProdFig.pdf
http://www.volny.cz/willys/page4.htm
http://www.warwheels.net/images/M606_WW_011108.pdf
M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) -


M606 (Willys CJ-3B) - Prostorový řez převzat i-stránek Philipa Landowského.

Prostorový řez převzat i-stránek Philipa Landowského.
URL : https://www.valka.cz/M606-Willys-CJ-3B-t94555#353578 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more