Kamov KASKR-1 Krasnyj inženěr

Kamov KASKR-1 Krasniy inzhener
Камов КАСКР-1 Красный инженер
     
Název:
Name:
KASKR-1 Krasnyj inženěr KASKR-1 Krasny inzhener
Originální název:
Original Name:
КАСКР-1 Красный инженер
Kategorie:
Category:
vírník autogyro
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Letecké opravny č. 1 V. R. Menžinského, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.09.1929
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
rotor bez reakčního momentu no torque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
950 kg 2094 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
? m ?
Délka trupu:
Fuselage Length:
8,80 m 28 ft 10 ½ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
4,60 m 15 ft 1 ⅛ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
12,00 m 39 ft 4 ⅜ in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m -
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
113,10 m2 1217.4 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2 - ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
M-2 o výkonu 88 kW/120 k M-2, power 118 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
90 km/h v 0 m 56 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- autogyro inspirované Ciervou C-8 a postavené inženýry N. I. Kamovem a N. K. Skržinským s využitím trupu Polikarpovu U-1 (C-8 používal trup jeho britského vzoru Avro 504K) -
Zdroje:
Sources:
Бюшгенс, Г. С. а коль. Самолётостроение в СССР гг., книга И. САГИ 1992.
Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР 1938-1950гг. Машиностроение, Москва 1988.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
http://ram-home.com/ram-old/kaskr-1.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Kamov-KASKR-1-Krasnyj-inzener-t9306#610012 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

www.aviastar.org

Kamov KASKR-1 Krasnyj inženěr -


URL : https://www.valka.cz/Kamov-KASKR-1-Krasnyj-inzener-t9306#28334 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more