Horten Ho 229

Horten Ho IX
     
Název:
Name:
Horten Ho IX V2 Horten Ho IX V2
Originální název:
Original Name:
Horten Ho IX V2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Horten Flugzeugbau GmbH, Göttingen /
DD.MM.1945-DD.04.1945 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha-Friedrichsroda /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.04.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Horten 2 (V1, V2)
Gotha 1 (V3)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.03.1944 Ho IX V1
02.02.1945 Ho IX V2
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4844 kg 10679 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6876 kg 15159 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,76 m 54ft 11,84in
Délka:
Length:
7,47 m 24ft 6,08in
Výška:
Height:
2,81 m 9ft 2,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,00 m2 559.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Junkers Jumo 004 B-1 o tahu 8,83 kN Junkers Jumo 004 B-1, thrust 1984 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2520 l 554 Imp gal /666 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
977 km/h v 12000 m 607.1 mph in 39370 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
690 km/h v 10000 m 428.7 mph in 32808 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s 4330.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
1930 km 1199.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2-4x kanon MK 108 nebo MK 103 ráže 30 mm


2x 1000kg puma
proposed:
2-4x 30 mm MK 108 or MK 103 cannon


2x 2205 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Dabrowski, H. P. The Horten Flying Wing in World War II. Schiffer Publishing, West Chester 1991. ISBN 0-88740-357-3.
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
Němeček, Václav. Horten Ho 229 (Ho IX), L+K 1992/23.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530707 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stíhacie samokrídlo bratov Hortenovcov
Ríšske ministerstvo letectva (RLM) síce malo spravodajské informácie o výzkume samokrídel v USA (firma Northrop), ale ešte v roku 1943 prakticky nejavilo záujem o konštrukcie bratov Reimara a Waltera Hortenovcov z Bonnu (obaja boli za vojny v Luftwaffen-Sonderkommando 9). Zakázka na 20 strojov Ho-VII, oficiálne označovaných ako dvojmiestne skúšobné a spojovacie lietadla, bola zrušená po postavení iba dvoch exemplárov. Pritom práve s nimi bratia Hortenovci počítali ako s cvičnými lietadlami na výcvik budúcich pilotov projektovaného stíhacieho Ho-IX.


Obaja súrodenci však v práci pokračovali dokončili Ho-IX V1 ako klzák, ktorý mal overiť letové vlastnosti plánovaného stroja. Keď sa RLM začiatkom roku 1944 dozvedelo o prebjehajúcom vývoji, chcelo pôvodne dalšiu stavbu zakázať, ale minister Hermann Göring nakoniec udelil oficiálny súhlas. Úspešné skúšky klzáku Ho-IX V1 viedli ku konštrukcii druhého prototypu s dvoma prúdovými motormi Junkers. V lete 1944 bola zadaná objednávka na 7 testovacích strojov a 20 predsériových lietadiel. 2.2.1945 vykonal úspešný zálet Ho-IX V2. potom však došlo k poškodeniu stroja pri pristávaní, a tak daľší let sa konal až 18.2.1945, keď došlo k zlyhaniu jedného motora a následnému pádu stroja, pri ktorom pilot zahynul. Stavba prototypu Ho-229 aj tak pokračovala, ale v máji 1945, ešte pred dokončením Ho-229 V3, obsadili továreň v meste Friedrichsroda jednotky 3. armády USA.


Keby bol dokončený prvý stroj Go-229 (Ho-IX V3), bol by zrejme vybavený obvyklou nemeckou kamuflážou. Keďže Američania našli tento prototyp vo fabrike Gotha, dáva sa mu obvykle nesprávne pomenovanie Gotha Go-229 V1. Jeho správne označenie RLM bolo Ho-229 V3.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4101 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Vývoj samokrídel Horten

1. Ho-I.: Vývoj typu Ho-I. bol zahájený v roku 1931. Nábežná hrana mala šípovitosť 24°, pilot v kabíne ležal.
2. Ho-II.: S typom Ho-I. neboli bratia Hortenovci spokojní- v roku 1934 ho preto zlikvidovali a ešte toho roku postavili Ho-II. Materiálom bolo opäť drevo a plátno. Poslední zo štyroch exemplárov lietal ako motorizovaný klzák s motorom o výkone 600 kW.
3. Ho-III.: V roku 1938 postavili obaja súrodenci zo štátnou podporou Ho-III. V praxi išlo o zväčšený typ Ho-II., ktorý existoval v 4 rôznych verziách - posledný bol Ho-III.D s pomocným motorom. Pri kĺzavom lete sa listy vrtule sklápali.
4. Ho-V.: Prvým bezchvostým lietadlom, ktorý Hortenovci projektovali od začiatku ako motorový, bol Ho-V. z roku 1943. Mal dva motory a konštrukciu prevažne z nekovových materiálov.
5. Ho-IX.: Všetky svoje doterajšie skúsenosti sa bratia Hortenovci pokúsili uplatniť pri stavbe Ho-IX., ktorý mal zmiešanú konštrukciu z dreva a oceľového plechu. S dvojicou prúdových motorov mal dosahovať cez 900 km/h.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4103 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
.
Horten Ho 229 - Ho IX V3

Ho IX V3
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530710 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Horten Vc- jeho prvni let byl uskutecnen 26. kvetna 1942
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11174 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
.
Horten Ho 229 - Ho IX V1

Ho IX V1
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530708 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
.
Horten Ho 229 - Ho IX V2

Ho IX V2
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530709 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Reinar Horten
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11175 Version : 0
The first unit that they should be armed with been JG 400, which flew with the Me-163..
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#37819 Version : 0
several cross-sections...
(source: www.pinterest.com)
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#554604 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more