Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 313 příspěvků vloženo, 955 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev ANT-2

Tupolev ANT-2 / Туполев АНТ-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev ANT-2 Tupolev ANT-2
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев АНТ-2
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924 Ústřední aerohydrodynamický institut, Moskva /
    DD.MM.1930-DD.MM.1930 Kolčuginský závod č. 7, Kolčugino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1924-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 ANT-2
    1(?) ANT-2bis
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.05.1924
    Osádka:
    Crew:
    1 + 2-3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    523 kg 1153 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    837 kg 1845 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,45 m 34ft 3,42in
    Délka:
    Length:
    7,60 m 24ft 11,2in
    Výška:
    Height:
    2,12 m 6ft 11,45in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,89 m2 192.57 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    ANT-2: Bristol Lucifer III o výkonu 75 kW
    ANT-2bis: Wright Whirlwind o výkonu 149 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    ANT-2: Bristol Lucifer III, power 100 hp
    ANT-2bis: Wright Whirlwind, power 200 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2071) km/h v 0 m 128.6 1) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,5 min do 1000 m 8,5 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3300 m 10827 ft
    Dolet:
    Range:
    425 km 264.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    750 km 466 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) podle jiných zdrojů 170 km/h; 207 km/h snad byla rychlost dosažená s motorem Wright -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    http://www.tupolev.ru/ant-2
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8988#555136Version : 0
    MOD
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    ANT-2


    Lehké dopravní letadlo, uvedeno do sériové výroby. První sovětské celokovové letadlo. Úspěšné ovládnutí výroby polotovarů z kolčugaluminia (plátového válcovaného vlnitého plechu, profilů, potrubí, nýtů) dal možnost kolektivu v čele s A. N. Tupolevem, přistoupit k zpracování malého celokovového letadla ANT-2.


    V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2 - 3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovový jednoplošného hornoplošníku. Na první prototyp byl instalován motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s.


    V květnu r. 1923 Komise pro stavbu kovových letadel přistoupila k vyřízení objednávky UVVS na stavbu jednomotorového letadla v dvou variantách: v osobní, určené k dopravě 2-3 cestujících, a verze letadla-průzkumníka, s pozorovatelem vyzbrojeným kulometem. Pro ANT-2 bylo určeno schéma samonosného celokovového hornoplošníku s otevřenou kabinou pilota a nejprve dvoumístnou kabinou cestujících. Na první prototyp byl instalován tříválcový motor Bristol "Lucifer", o výkonu 100 k.s. Na konstrukci letadla se zúčastnili inženýři a konstruktéři V. M. Petljakov, A. I. Zimin, V. M. Kondorskij, I. I. Pogosskij, M. S. Někrasov a dal. (В. М. Петляков, А. И. Зимин, В. М. Кондорский, И. И. Погосский, М. С. Некрасов)


    V květnu r. 1924 byla ukončená stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Na základě jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů.


    Celá konstrukce letadla byla dobře promyšlenou, lehkou. Trup letadla byl vysoký a úzký, skoro trojúhelníkového průřezu. Cestující seděli obličeji proti sobě – tedy přední z nich zády ke směru letu, v levém boku byly dveře. Celý potah trupu byl z vlnitého plechu, kostra z různých kolčugaluminiových profilů, dvounosníkové křídlo, s třináctidílným žebrováním na každé polovině, nedělené. Ovládání křidélek a výšky táhly, směrové řízení - lanové.


    Vzhledem k absenci domácích motorů požadovaného výkonu se letadlo ANT-2 nedočkalo širšího nasazení. V květnu r. 1924 byla ukončena stavba prvního ANT-2 a 26. května r. 1924 pilot-inženýr N. I. Petrov (Н. И. Петров) poprvé zvedl letadlo do vzduchu. Zkoušky prototypu probíhaly do dubna r. 1925. Podle jejich výsledku bylo rozhodnuto silami dílen Kolčuginského závodu vyrobit sérii 5 strojů. V sérii letadlo, obdrželo, vzhledem k použití motoru o výkonu 200 KS a faktu, že bylo určeno pro dopravu 3 osob, označení ANT-2bis (АНТ-2бис). V souvislosti se zatížeností KB pracemi s rozběhem série ANT-3 (R-3) se nepodařilo uskutečnit v plném rozsahu plány na výrobu pěti ANT- 2bis, v r. 1930 byl postaven a létal jediný. Také nebyl uskutečněn projekt průzkumníka na bázi ANT-2.


    Letadlo ANT-2 sehraje důležitou úlohu, tím, že zahájí cestu uplatnění kovu v leteckém průmyslu. Zkušenosti s technologií stavby celokovových letadel a metodika jejich výpočtu na pevnost se projevily jako velmi cenné a později byly použity při projektování a stavbě takových letadel, jako TB-1, TB-3 a dalších.
    Letadlo ANT-2 bylo dlouhá léta vystaveno v Ústředním domě letectví a kosmonautiky M. I. Frunze, odkud byl v říjnu 1960 po renovaci předán do muzea VVS v Moninu.


    Prameny:
    rus.polymus.ru
    www.tupolev.ru
    www.tupolev.ru


    pramen: http://www.tupolev.ru

    pramen: http://www.tupolev.ru/Russian/Picture.asp?PubID=267

    pramen: http://www.tupolev.ru/russian/Picture.asp?PubID=2531

    pramen: http://rus.polymus.ru/index.php?h=relics&rel_id=22&mid=9&aid=25&aid_prev

    pramen: http://rus.polymus.ru/index.php?h=relics&rel_id=22&mid=9&aid=25&aid_prev

    pramen: http://www.tupolev.ru/russian/Picture.asp?PubID=2530

    pramen: http://www.tupolev.ru/russian/Picture.asp?PubID=2529

    pramen: http://www.tupolev.ru/russian/Picture.asp?PubID=2528
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8988#250193Version : 0