Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight:
? kg
? lb
Rozpětí: Wingspan:
14,25 m
46 ft 9in
Délka: Length:
9,90 m
32 ft 5 ¾ in
Výška: Height:
3,00 m
9 ft 10 ⅛ in
Plocha křídla: Wing Area:
26,00 m2
279.86 ft2
Plošné zatížení: Wing Loading:
57 kg/m2
11.67 lb/ft2
Pohon: Propulsion:
Kategorie: Category:
pístový
piston
Počet motorů: Number of Engines:
1
Typ: Type:
Argus As 10 C - řadový do V (90°) - počet válců: 8 - maximální výkon: 177 kW (240 PS) při 2000 ot/min
Argus As 10 C - in-line V-design (90°) - number of cylinders: 8 - maximum power output: 237 hp at 2000 rpm
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
?
?
Výkony: Performance:
Maximální rychlost: Maximum Speed:
160 km/h v ? m
99 mph in ? ft
Cestovní rychlost: Cruise Speed:
140 km/h v ? m
87 mph in ? ft
Rychlost stoupání: Climb Rate:
? m/s
? ft/min
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to:
4 min do 1000 m
4 min to 3281 ft
Operační dostup: Service Ceiling:
4600 m
15092 ft
Dolet: Range:
385 km
239 mi
Maximální dolet: Maximum Range:
1000 km
621 mi
Výzbroj: Armament:
-
-
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
Fi 156 Storch vyráběný po 2. světové válce v Československu.
Fi 156 Storch manufactured after the World War 2 in Czechoslovakia.
Zdroje: Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#26578
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
K-65 Čáp
Výroba K-65 Čáp v Chocni u bývalé firmy Ing.Mráz (později Avia Choceň) pokračovala podle německých výkresů až do r. 1949. Celkem bylo vyrobeno 138 kusů. Vzhledem k tomu, že tento podnik později přešel do působnosti automobilového průmyslu, je velice problematické dohledat dokumentaci, zejména výrobní čísla.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#75406
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Letouny K-65 používalo nejen vojenské letectvo, ale i letectvo SNB / Bezpečnostní letectvo. V seznamech BL jsou uváděny ve dvou verzích: K-65A - spojovací (ozbrojený) K-65C - sanitní (neozbrojený)
K 15.12.1950 bylo zrušeno a část personálu a letadel se stalo základem pro nově zřízený Letecký pluk 51 / od 01.01.1951 jako 51. letecký pluk. Část letadel K-65 byla postupně předána i dalším leteckým útvarům.
Poř. / ev.č. Reg. značka BL; Tr. značka čs. letectva
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341534
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Označování a zbarvení letadel BL SNB bylo předepsáno vyhláškou "o vekovním označování a zákrocích letadel, používaných letectvem SNB" ze dne 27.7.1946 č. 380/1946-Va/5 . Pro nátěr horních a bočních ploch "ocelově šedá", na spodní plochy její "tmavší odstín". Jednalo se o barvy, které se nacházely na našem území po "Luftwaffe"
Doplňky: Přední část trupu (motorový kryt a klobouk vrtule), náběžné hrany nosných ploch a vodorovné ocasní plochy byly natřeny šarlátově-červenou barvou. S určitostí - mimo C-5 / K-65 byl standard dodržen u C-10 / S-99 a CS-99. Tento standard nebyl dodržen u některých typů. Na př. "Spitfirů" LF Mk.IX E / S-89, "Lavočkinů" La-7 /S-89, Ju 52/3m / D-52, které zůstaly v původní kamufláži a dostaly jen "doplňky".
Od "přebarvení" bylo upuštěno i letounů, vyrobených ve "světlých barvách" - hliníkový/ stříbřitý na př. "Arado" C-2 / Ar 96 a šedozelené (RLM 02) S-199.
(Je známo i použití "metalíz" u některých letounů, používaných v ojednělých počtech...
Lemování sférické kokardy bylo bílé i modré a pro "kitaře" přirozeně doporučuji fotku (ale moc jich bohužel není...). Přiložené ilustrační fotografie z vlastní sbírky jsou z archivu Ministerstva vnitra
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Foto archivu Ministerstva vnitra
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Foto archivu Ministerstva vnitra
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341638
Version : 0
Produkcia 138 kusov represents len produkciu in rokoch 1946 (60 pcs), 1947 (30pcs), 1948 (12 pcs) and 1949 (36pcs), along with it's 138 pcs. In the year 1945 the bolo ešte celkovo produced 150 pcs, koľko of this, however, until after the oslobodení, nie is familiar to us.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#484193
Version : 0
Reklama
...
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#27139
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
K-65 " Čáp " HO - 23 sa v roku 1956 používal pri výcviku parašutistov.
Period
-
Producer
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Pilot
-
Production No.
-
Serial No. / Evidence No.
-
Tactical Marking / Imatriculation
-
Name
-
Unit
-
Base
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Výcvik parašutistov ....
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#251171
Version : 0
K-65 Čáp (HO-20, serial number 135) in the colors 1. the squadron 50. the coupling of the aviation regiment, Military aviation museum, Prague-Kbely, April 2012. The aircraft was made in 1949 for the czechoslovak air force. After the decommissioning of its armaments received a civil matriculation number, OK-AIP, with which its operational flights ended in Aero club Spin in 1966, when he was handed over to the museum's collections..
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#430399
Version : 0
Diskuse
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Dobry den, Muzete mi prosim objasnit zbarveni letounu K-65 v barvach Bezpecnostniho letectva? Predstava nasedlych letounu s cervenymi "nosy" je sice lakava, ale mam za to, ze se asi bude jednat o klasickou kombinaci zeleneho vrsku a svetle modreho spodku s bile lemovanou cervenou imatrikulaci. Nebo to bylo jinak?
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341625
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Sice si nevzpomínám na Čápy bezpečnostní letky, ale dost často jsem vídal Arada, která nade mnou lítala v barvě aluminia, právě s tím červeným nosem. Myslím, že právě ten červený nos byl pro letadla BL charakteristický. Problém je, že malý kluk zespoda těžko mohl vidět olemování imatrikulační značky a pod. detaily. Jistě se ozve někdo s lepšími znalostmi, než jsou osobní vzpomínky.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341628
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Tak a ted to vypada, ze neumim pouzivat sve oci. Nicmene dotaz jsem vznesl drive, nez se vyse objevily fotografie, ktere jasne dokazuji, ze moje nejistota mela realny zaklad. Timto Vam dekuji obema za vysvetleni a preji mnoho trpelivosti s nami nedockavci pri dalsim badani, a to nejen v oblasti letectvi.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341674
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Storch byl plně ovladatelný ještě při rychlosti 51 km/h, takže v silnějším větru se mohl zastavit vůči zemi. Slepcevova replika Storchu může údajně manévrovat při rychlosti 25 km/h.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341677
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Prosim Vas pane Vystavele, mohl byste nejen mne objasnit zbarveni letounu Bezpecnostniho letectva konkretneji? S odvolanim na clanek v HPM 10/93, kde je uveden daleko sirsi vycet typu nez ve Vasem prispevku vyse by mne zajimalo, zda se kombinace "ocelove seda x sarlatove cervena" da pouzit de facto na cokoliv, co dle uvedeneho clanku v radach BL letalo, nebo je treba patrat po konkretnich letounech?
Pokud je uz tato problematika kdekoliv resena, budu vdecny za jakykoli odkaz ci prispevek.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341843
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Můj přípěvek se vztahuje k letounům C-5 / K-65.. Vámi zmíněný článek neznám a navíc problematika "Kamufláží a markingu" BL je velice obšírná a překračuje rámec zdejšího téma (C-8 / K-65) a můj příspěvek o jejich službě mimo vojenské letectvo. Určitě ale i zde platí, že výjimky potvrzují pravidlo a musíte hledat jinde. Pro kitaře a historiky platí již mnou zmíněná "shoda se vzorem" a rozhodně nejlépe fotka. Ještě poznámka: Do konce března 1950 se u BL používala - v souladu se zmíněnou vyhláškou značka ve tvaru OK-XXX. (červená, bíle lemovaná). K 01.04.1950 byla ta zmíněná vyhláška zrušena a začala platiť Vyhláška č. 245/22-75-BL ze dne 27.03.1950. Podle ní měla (mohla) být letadla BL SNB zbarvena libovolně (i podle předpisů vojenských), ale musela mít "barevné (červené) doplňky" na určených místech (viz. nahoře), imatrikulační značka se změnila na tvar: B-xxxx (na křídle bylo "B" na jedné polovině a čtyřčíslí na druhé). Výsostný znak/ kokarda ve tvaru sférického trojúhelníku lemovaný nyní MODŘE.
St.Vy.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#341862
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Pokud byl K-65A vyzbrojen, jakou zbraň a kolik munice nesl? Děkuji
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#430420
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Zdravím vás, v letech 1949-51 na letišti v Hradčanech byla kluzákova letka s vlečnými "Čápy" K-65 a větroni VT-52. Neznáte někdo jejich zbarvení a tr.označení? díky.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#483609
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Citace - karaco :
Pokud byl K-65A vyzbrojen, jakou zbraň a kolik munice nesl? Děkuji
Podľa doleuvedeného článku, v Československu lietali K-65 v úlohe kuriérnych lietadiel a na výsadkové úlohy, skúšalo sa aj využitie v úlohe sanitného stroja. Bezpečnostné letectvo používalo stroje na pátracie účely, na mapovanie povodní a na sanitné úlohy.
URL : https://www.valka.cz/K-65-Cap-t8925#484192
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.