Micubiši F1M2-K [Pete]

Mitsubishi F1M2-K / 三菱 F1M2-K
     
Název:
Name:
Micubiši F1M2-K Mitsubishi F1M2-K
Originální název:
Original Name:
三菱 F1M2-K 零式練習用観測機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.194R-DD.11.1944 21st Naval Aviation Workshop, Sasebo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.194R-DD.11.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
přestavba několika desítek letadel / conversion of several dozens of machines
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1964 kg 4330 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
9,500 m 31ft 2,01in
Výška:
Height:
4,000 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,54 m2 317.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86,32 kg/m2 17.68 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 13 (Ha-31-13), dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW (875 k), 597 kW (800 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 000 mm.
Mitsubishi MK2A Zuisei 13 Ha-33-13), fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 840 hp for take-off and 768 hp at 4,000 m, driving a three-blade constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
630 l 138.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
370 km/h v 3500 m 229.9 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 3000 m 155.3 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,92 min do 3000 m 8,92 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9156 m 30039 ft
Dolet:
Range:
440 km 273.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
740 km 459.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm nad motorem.
Pumový náklad: 2x 30 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine guns.
Bomb load: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
F1M2-K - Námořní cvičný plovákový letoun typ 0.


Jednalo se o úpravu sériových F1M2 licenčně vyráběných v Sasebu.


Letová vytrvalost: 6,5 h
F1M2-K - Two-seat seaplane trainer Type 0.


Endurance: 6.5 hours
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313X
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 2/1977, Monografie Mitsubishi F1M, Václav Němeček
http://www.combinedfleet.com/ijna/f1m.htm
http://www.cofe.ru/avia/M/M-140.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/f1m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-F1M2-K-Pete-t87485#324398 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more