Aiči E7A1 7-Ši (AB-6)

Aichi E7A1 7-Shi (AB-6) / 爱知 愛知 E7A1「AB-6」・七試水上偵察機
     
Název:
Name:
Aiči E7A1 7-Ši (AB-6) Aichi E7A1 7-Shi (AB-6)
Originální název:
Original Name:
爱知航空机AB-6试作水上
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.02.1933 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.02.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1933
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2080 kg 4586 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3120 kg 6878 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3360 kg 7408 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,600 m 44ft 7,4in
Délka:
Length:
10,390 m 34ft 1in
Výška:
Height:
4,80 m 15ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,20 m2 465 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
69,91 kg/m2 14.32 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hiro typ 91 model 1, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k) a 382 kW (520 k) v h= 1 000 m.
Vrtule čtyřlistá dřevěnáá s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 900 mm.
Hiro Type 91 Model 1, twelve-cylinder liquid-cooled W engine, rated at 612 hp for take-off and 513 hp at 3,281 ft,
driving a four-blade wooden fixed-pitch propeller of the diametr 12ft 9,5in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 095 l 241 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
221 km/h v 0 m 137.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148 km/h v 1000 m 92 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,1 min do 3000 m 13,1 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5150 m 16896 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem
2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny
One fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-gun in a fuselage and
one twin flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns for gunner.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- Jednalo se o japonský vývoj letounu Heinkel HD-62.
- Konstrukční práce řídil inženýr Tetsuo Miki.
- Letoun se zúčastnil soutěže s úspěšnějším letounem Kawanishi E7K1.
-
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora

Aiči E7A1 7-Ši (AB-6) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E7A1-7-Si-AB-6-t87262#323417 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more