13.08.2009 - Pirátství i v evropských vodách?

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Podle zpráv se zdá že byla unesena loď v evropských vodách, jedná se o maltskou loď s ruskou posádkou, poslední zprávy o ní jsou z kanálu La Manche
zahranicni.ihned.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#322934 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Podle všeho co se zatím o případu objevilo to zatím vypadá na něco jiného, než pirátství. O tom svědčí i fakt, že loď po údajném přepadení a poškození spojovacího vybavení plula dál, přeci jen náklad dřeva nespěchá natolik, aby nedodrželi běžný postup (nejbližší přístav a opravy)... Takže spíš nějaká jiná trestná činnost... Pojišťovací podvod? Pašování?


Tady je zajímavé shrnutí (Helsingin Sanomat, v AJ, nebo v originále ve Finštině Wink) podivností, co se zatím vynořily:


www.hs.fi
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#322935 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nákladní loď Arctic Sea s patnáctičlennou ruskou posádkou, která se záhadně ztratila u francouzských břehů, se prý ozvala ještě jednou. Podle zdrojů z Evropské komise hlásila napadení piráty také u Portugalska. Loď přitom ozbrojenci napadli předtím už ve švédských vodách.



zpravy.idnes.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#322987 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

loď byla zřejmě nalezena docela daleko od své trasy, o tom že by se ozvala francouzům se nikde nepíše (krom ruských servrů), podle Reuter se ozvala kontrole v Doveru (což je Anglie)
zahranicni.ihned.cz
další zprávy ale tuto informaci vyvrací
www.ceskenoviny.cz
jedna z mála věcí v čem se shodují je že nákladem mohly být zbraně
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323032 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Kapitan Zerom Baroe z operacneho strediska v Breste odmita informace, ze Arctic Sea je v Biskajskem zalivu.
http://rostov.kp.ru/online/news/528108/ rusky


Rogozin: Rusko a NATO vi o lodi vsechno.
http://rostov.kp.ru/online/news/528137/ rusky


Policie Finska: Majtel lodi dostal pozadavek o vykupnem
www.mediafax.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323108 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Loď sa údajne našla.


www.sme.sk
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323227 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ruskému vysvětlení zmizení lodi Arctic Sea věří málokdo. Na palubě mohly být zbraně


Námořníci ze ztracené lodi Arctic Sea míří domů, dosud ale nesměli mluvit se svými rodinami. Roste podezření, že ruské úřady neříkají plnou pravdu.


Posádka lodi Arctic Sea se leteckým speciálem vrací z Kapverd do Ruska, s nimi je na palubě letadla i osm únosců. Náčelník ruských ozbrojených sil Oleg Barmin však odmítl sdělit, na kterém letišti přistanou, a rodinní příslušníci se s patnácti námořníky doposud nemohli spojit.


Roste proto podezření, že za zmizením lodi je víc než jen pirátství a snaha získat výkupné. Tedy že loď mohla převážet tajný náklad, pravděpodobně zbraně. „Abychom to řekli otevřeně: Arctic Sea převážela nějakou protiletadlovou nebo jadernou záležitost, která byla zamýšlena pro nějaký milý a mírumilovný stát jako je Sýrie,“ myslí si ruská opoziční novinářka Julie Latyninová......


....
zahranicni.ihned.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323460 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Loď Arctic Sea, kterou v červenci cestou z Finska do Alžírska, unesli piráti, vezla zbraně pro Írán a sledovala ji izraelská tajná služba Mossad. S odkazem na zdroje v Rusku i v Izraeli to uvedl britský nedělník The Sunday Times.


www.novinky.cz


Osm údajných únosců je ve vazbě v Moskvě. Jde o Rusy, Estonce a Lotyše
Loď vezla náklad dřeva z Finska do Alžírska, plula pod maltskou vlajkou
Možné vysvětlení záhady: Izraelci chtějí zadržet střely S-300 určené Sýrii či Íránu


aktualne.centrum.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#325270 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zvláštní je že na loď ve švédských vodách vystoupí (dle posádky) někdo oblečený jako policisté, ti zničí vysílačku a po několika hodinách odjedou, loď místo aby tohle ohlásila (už to že někdo vstoupí na loď zřejmě nezákoně je minimálně divné a to že zničí část zařízení ukazuje na jednoznačně nelegální vstup) a kapitán nezajede do nejbližšího přístavu aby ohlásil tuhle prapodivnou akci vzbuzuje podezření. To že se bez možnosti spojení plaví dál jednou z velmi rušných tras je samozřejmě možné, ale asi dost neobvyklé, to že vezli dřevo je celkem jedno, postup je asi stejný i kdyby vezli třeba mražené hovězí Smile. Podivné je že se vlastně ani neví čí loď vlastně je, společnost je možná ruská, loď je registrovaná na Maltě (což není až tak divné) a má ruskou posádku (což je běžné), ale komu vlastně patří není jasné (společnost byť registrovaná v Rusku má dost nejasného vlastníka. Navíc "odpovídač" který dává polohu lodi se odmlčel až týden po údajném vpádu falešné policie na loď, i to je dost divné.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#322961 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prostě to smrdí víc, než náklad mraženého hovězího po poruše mrazáků...
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#322988 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Já sem nesledoval nějak podrobně tuhle kauzu, jen mě to zaujalo v ruských zprávách a tak sem si to poslechl, z nich zase tolik nejasností není. Loď vyplula, 24.7 byla kontrolována údajně Švédskou policií (což se později ukázalo jako falešné) a nikdo tomu nepřikládal váhu. Loď poté normální rychlostí a normální trasou plula dál, bez známek problémů. Podle vyjádření řízení plavby ve Francii, normálně plula a komunikovala po proplutí průlivu La Manche a teprve poté ve vodách Portugalska se ztratila, ne dříve (od tama byl naposledy zaznamenán její identifikační signál). Teprve tehdy (respektive když měla doplout do cíle a nedoplula) se po něm začali shánět majitelé (Firma sídlící v Archangelsku jejimž ředitelem je Fin ruského původu, Viktor Matvajev)(rozhovor s ním a dalšími viz odkaz níže).


Jeví se to tak, že vše ostatní jsou jen spekulace tisku.



www.1tv.ru/news/n149666


starší původní zprávy
www.1tv.ru/news/n149571
www.1tv.ru/news/n149555
www.1tv.ru/news/n149652
www.1tv.ru/news/n149447
www.1tv.ru/news/n149440
www.1tv.ru/news/n149328
www.1tv.ru/news/n149313
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323021 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

AIS dnes vyslal tuhle informace:

Citace :

Last Position Received:
Area: Biscay Bay
Latitude/Longitude: 46.0932˚ / -6.757967˚ (Map)
Currently in Port:
Last Known Port:
Info Received: 0d 2h 58min 18s ago
Not Currently in Range

www.marinetraffic.com
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323057 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - bitaxe :

loď byla zřejmě nalezena docela daleko od své trasy, o tom že by se ozvala francouzům se nikde nepíše (krom ruských servrů), podle Reuter se ozvala kontrole v Doveru (což je Anglie)
zahranicni.ihned.cz
další zprávy ale tuto informaci vyvrací
www.ceskenoviny.cz
jedna z mála věcí v čem se shodují je že nákladem mohly být zbraně



„Nikde se o tom nepíše“, já nevím nesleduji to, ale pokud by jsi si poslech odkaz (viz výše) jistě by ses to tam dozvěděl přímo z úst nějakého dispečera (nebo kdo to byl) na výjezdu z La Manche, čili ne na vjezdu v Doveru. Mimochodem, sice se nevyznám v řízení plavby, ale je velice nepravděpodobné, že by se loď anonymně pohybovala průlivem.
"Všichni se shodují". Kdo? Novináři opisují jedno jediné prohlášení dokola, kdo se shoduje s kým? Na tom se shodují novináři na základě výkřiku jakéhosi ruského odborového předáka, který prožívajíc si minutu slávy spekuluje před mikrofonem. Zbraně.. což vo to možné je všechno, ale kdo a proč a jak by vyvážel zbraně z Finska do Afriky??
Prostě spekulace, novinářské rojení, no a když se k tomu přidá fantazie...


Mimochodem ten novinář v Českých novinách se do toho zaplantal a pomotal Dover a ten incident z Baltu..
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323065 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

myslím že četba, přesněji chápání napsaného není tvou silnou stránkou, nenapsal jsem že se "všichni schodují jak si poněkud nesmyslně dedukuješ, napsal jsem že "jedna z mála věcí v čem se shodují" a protože píši o dvou zprávách a stále v jedné větě, je celkem pochopitelné že se to týká dotyčných zpráv, tedy jednou z mála věcí v níž se obě zpráva shodují je "že nákladem mohly být zbraně" Nevím co na tom nechápeš. To kdo to řekl je v tom poněkud vedlejší, ony zprávy se shodují právě jen v pár věcech, tohle je jedna z ních. Samozřejmě že všichni vycházíme z novinových zpráv, to co vkládáš ty jsou rovněž jen zprávy odkudsi přejaté a zveřejněné na servru ruské TV, to není o nic více reálné (spíše méně) než třeba zprávy přejaté od Reutera nebo BBC. Ano novinář údajný incident který se měl stát kdesi mezi Gotlandem a Ölandem posunul kamsi do kanálu. Problém je zda se ten incident vůbec stal, pokud na loď vstoupili cizí muži svázali posádku a pak zase odjeli, jak se to někdo (novináři?) dověděl když loď nekomunikovala, pokud komunikovala jak to že nezastavila a incident (nijak obvyklý) nebyl vyšetřen? O dalším údajném incident v okolí Portugalska to platí dvojnásob.
Pokud jde o Dover, není na počátku kanálu, ale v jeho nejužším místě a skoro v jeho středu, jak se řídí plavba v kanálu nevím stejně jako ty, pochybuju ale že z více míst. Francouzské přístavy krom Calais jsou od kanálu (respektive plavební trasy) dost daleko, jsou v zálivech v ústí řek, je tedy otázkou odkud se plavba řídí. Britské pobřeží podél kterého plavební trasa vede se k tomu zdá vhodnější.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323069 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

bitaxe, ale oni se na tom (zbraně) opravdu shodují všichni novináři (včetně ruských) a všichni ze stejného zdroje, toho odboráře.
Ano čteme všichni jen noviny, ale Ty píšeš "nikde nepíše (krom ruských servrů)", ale o to nejde, že nepíše, on je tam přímo rozhovor s tím člověkem ve Francii. A to se dá brát jako dobrý zdroj, nebo ne? Nebo je lepší zdroj České noviny s Doverem?


Správně píšeš "Zda se ten incident vůbec stal", ale pokud bych ve stejném zdroji (opět viz výše) měl věřit šéfové jakéhosi policejního oddílu ve Švédsku, která incident vyšetřuje, tak ta v rozhovoru, krom jiného říká, že mluvila s posádkou, posádka poslala na policii písemný popis a fotografie s tím, že po návratu do Finska (koncem srpna) to vyřeší osobně. Jak říká:"V průběhu rozhovoru nebylo nic zvláštního... osádka měla možnost spojit se s policií."
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323073 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No pokud dáváš něco do uvozovek je to obvykle bráno jako citát, pokud se obracíš na mne logicky očekávám že cituješ něco co jsem řekl a k čemu se vyjadřuješ. A pokud sis přečetl Markův citát zjistíš že to není jen o ruských novinářích, rozhovor s několika lidmi z té firmy i dalšími jsou tam uvedeny. Nepřijde ti zvláštní že policie je nařčena že její příslušníci vnikli na loď (člun měl údajně nápis Polis) a nechá to "na konec srpna"? Obvyklou snahou je vyslechnout dotyčné co nejdřív, protože za dva měsíce už vědí houby. A pokud jde "přímo rozhovor" s někým v novinách, měl jsem bohužel osobní čest se s tím setkat, budeš se divit, ale to že je něco označeno za přepis rozhovoru, zdaleka neznamená že dotyčný něco podobného řekl. To že něco napíše kterýkoli novinář je nutno brát s rezervou, tím spíš pokud cituje zainteresovanou osobu.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323075 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No, vyslechnout co nejdřív.. to jistě, to taky bude asi důvod toho, proč se s policií spojili (nebo naopak) a proč se to vyšetřuje a proč si vyžádali písemnou zprávu. Nedokáži posoudit jak je to s dopravou ale jak vidno, cesta přerušena nebyla.
To jestli je překlad v reportáži přesný a autentický pochpitelně posoudit neumím. Ale v tom případě mi není jasné, proč vůbec tenhle topic existuje, jelikož pochopitelně není založen na ničem jiném než novinářských článcích. V tom případě je zcela zbytečné diskutovat.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323076 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Všechny věci zde jsou obvykle založeny na novinové zprávě, to jak je původní zpráva důvěryhodná se obvykle ukáže až dodatečně. (já mimochodem dotyčné dvě zprávy vložil jako "diskuzi" protože si odporují a ani jednu neberu za plně důvěryhodnou.
Pokud jde o "řízení dopravy" v kanálu, tak to je řízeno z Anglie, "řízena" respektive sledována je pouze část zhruba od Margate k Brightonu, zde lodi plují ve vymezených trasách a určeným směrem, trasy jsou od severu tři, za doverem se rozdělují ve 4, ta nejblíže francii se používá nejméně, momentálně ji používají 3 lodi a směřuje na sever (lodi plují směrem k severu) tasa uprostřed (od greenwichské majákové lodi je z části dvojitá a vede rovněž směrem k severu, trasa nejblíže Anglii je používána k plavbě směrem k jihu (tedy ze severního moře do Biskajského zálivu) řízení bylo zavedeno po námořní katastrofě v roce 1971. Loď ale musí mít funkční systém AIS, protože radar z Doveru ji samozřejmě nezachytí po celou vzdálenost. Jo na té trase u francie už jsou jen dvě lodi, ta třetí byl trajekt "Pride of Burgundy" a trasu jen křižoval Smile Na netu se to dá docal dobře najít.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323077 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No tak já nevím.. na články které podle vlastních slov nebereš jako plně důvěryhodné sem odkaz dáš, ale na to kde si sehnal ty data o provozu, čistě ze zajímavosti to ne..Smile


Ono, jak je zpráva důvěryhodná se nemusí ukázat nikdy...
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323078 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

nemusí, právě proto je tam diskuze. To jak je organizován provoz v kanálu s tématem moc nesouvisí. Ale když napíšeš : english channel traffic control do googlu, vypadne na tebe dost odkazů, včetně toho jak to parlament přijímal Smile Pohyb lodí můžeš sledovat zde http://saltdean-ais.co.uk/AIS_Google.htm
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323079 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Osobne sledujem informácie o hľadaní na kanále Russia Today... Teda nie že by som to sledoval pravidelne, ale za posledné 3 dni keď som tam prepol tak tam stále o tomto informovali (vrátane záberov a reportáži z palúb ruských vojenských lodí ktoré loď hľadali - ale nedokážem posúdiť či išlo o autentické zábery...).
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323087 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

No několik upřesnění, Jerome Baroe (tak se jmenuje, ruská transkripce je nesmysl) není členem báze vojenského námořnictva v Brestu, je mluvčím ministerstva obrany Francie, ve svém projevu říká že "kategoricky odmítá že by Arctic Sea byla v Biskajském zálivu a že věří že to udělá i Španělsko. Své tvrzení zakládá na zprávě stanice v Brestu (vojenské námořnictvo). Není uvedeno zda jde o zprávu běžnou nebo speciálně věnovanou dané lodi. Některé podrobnosti si lze přečíst třeba zde : http://www.nydailynews.com/topics/Jerome+Baroe, zpráva je ze 14.8. zajímavý je poslední odstavec, který tvrdí že loď o incidentu u Švédska dala vědět až po proplutí kanálem nikoli tedy hned, a nikoli švédskému úřadu.


Jako příklad typické "práce" novináře, tedy člověka bez mozku a schopnosti uvažovat, bych uvedl článek zde : zpravy.idnes.cz
ale i třetí odkaz andrejův, v obou se totiž daný pisálek neobtěžuje tím co píše. Tedy pokud se s lodí společnost spojila 30.7. asi sotva lze mít za poslední kontakt spojení s Doverem 24.7. to že tam posunuje i přepad jen svědčí o tom že dotyčný neví o zeměpise zhola nic. Pokud si ale srovnáme různé zprávy mohlo by ke zmatení dojít proto že incident u Švédska (pokud se stal) byl hlášen až po proplutí kanálem tedy z vod poblíž Portugalska (tím se vysvětluje "druhý" přepad) a byl hlášen na Maltu (tam je loď registrována) nebo do Finska (tam sídlí firma která ji vlastní). K žádosti o výkupné zřejmě došlo, to ale znamená že loď je opravdu kdesi kde se mohou piráti ztratit, tedy nejspíše poblíž Afriky.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323113 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Loď se našla (viz příspěvek Koby) kupodivu tam kde už před pár dny, tedy u Kapverd. Zajímavé je že loď je vlastněná finskou firmou, registrovaná na Maltě (tedy je asi maltským územím?) ale námořníky převzali a odvážejí rusové. Přiznám se že nasazení několika válečných lodí včetně ponorky (podle toho co se píše) se mi zdá trochu zvláštní a skoro bych řekla až neobvyklé, vzhledem k tomu že jde o cizí loď a Rusko nesluje zrovna snahou chránit své občany "za každou cenu". Tady nasazení řady plavidel (některé zřejmě pluly až z Černého moře) vzbuzuje trochu údiv nad tou rozhazovačností Smile Navíc to že loď nejdřív byla "nalezena", pak se ukázalo že tam není a teď je znovu nalezena na stejném místě je trochu zvláštní. Ale třeba se pletu Smile a rusové se prostě ukázali jako o své občany se starající stát. Mimochodem kdo teď loď řídí když původní posádku vezou někam k výslechu?


pár zajímavých úvah www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323230 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nepluly z Černého moře, všechna plavidla (teda ty první čtyři) byla v oblasti, jen jedno bylo ve Středozemním moři. Lodě ČF tam byly na cvičení.


Loď nebyla nalezena a nezmizela, jen místní orgány nahlásily přítomnost lodě, ale než se k ní někdo dostal, ona plula dál. Tato informace, ale navedla na to kde je.


Edit: bych se smál, kdyby to celý, od počátku hrála posádka Smile
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323236 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Radku, opět se ocituji, (protože zase čteš co tam není) "některé zřejmě pluly až z Černého moře" z této oblasti podle novin připlul Ladnyj, tedy křižník který vzal na palubu posádku Arctic sea, A další zajímavostí je že francouzi ve zprávě o které se zde psalo tvrdili že signál Arctic sea z Biskajského zálivu (podle kterého se měla loď nacházet tam) byl z ruské válečné lodi (je to v tom prohlášení co vydalo francouzské ministerstvo obrany. No a to že než se k ní někdo dostal, loď byla identifikována jako brazilské plavidlo podobného vzhledu a prohlášení kupodivu nevydali úřady (alespoň dle novin) ale ruský konzul na Kapverdských ostrovech. Není toho co ti rusové hlásí nějak hodně? Jakousi telepatií se ví že loď která se naposled ozvala kdesi u Doveru byla znovu přepadena u Portugalska (jinak než telepatií se to asi vysvětlit nedá, když nevysílali) vysílání z Biskaje (i o něm informovali rusové) se zdá že je od někoho zcela jiného, loď by se ke Kapverdám normálně dostala mnohem dřív (stačí si srovnat vzdálenosti) ale kdesi se na pár dnů "toulá", když ji někdo uvidí tak je to jiná loď ale pak se na prakticky stejném místě objeví o pár dní znovu (kdyby plula dál normální rychlostí byla by za dva dny nějakých 1000 km daleko) což vše silně nesedí s tím co se oficiálně tvrdí. Ouředník co s lodí mluvil z Doveru nesmí vypovídat na veřejnosti (zakázala mu to dle novin rozvědka), že by fakt šlo o to dřevo ?
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323239 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Ladnyj není křižník, je to fregata podle klasifikace NATO třídy Krivak, rusky pr.1135. Byl v Atlantiku na cvičení spolu s dalšími loděmi které dostaly příkaz loď hledat. Pokud máš informaci o tom, ře z Černého moře vypluly za tímto účelem jiné lodě, sem s ní.


Informaci o tom, že je loď nalezena se dostala ven na základě informace Portugalských novinářů na základě informace kapverdského ministerstva obrany.


zpravy.idnes.cz



Ale klidně si spřádej teorie dál, už Ti nebudu překážet.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323243 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Lod driftovala zhruba 2 hodiny mezi ostrovy Bornholm a Gotland
www.marinetraffic.com


Nejasne otoceni male rychlosti smerem ostrov Bornholm
www.marinetraffic.com


Trasa Arctic Sea 17.7.2009 - 15.8.2009
www.marinetraffic.com
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323250 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

takže začneme obligátním, číst znamená nejen poznat písmena, ale i pochopit obsah toho co se píše, pro tebe opět ocituji sám sebe, abys pochopil že opět nečteš ale vymýšlíš si : "loď byla identifikována jako brazilské plavidlo podobného vzhledu a prohlášení kupodivu nevydali úřady (alespoň dle novin) ale ruský konzul na Kapverdských ostrovech" no když si přečteš noviny tak zjistíš že třeba zde : www.ceskenoviny.cz se o tom píše, pro tebe abys to nemusel hledat, to ocituji (je to první odstaveček, tučně psaný) "Moskva/Brusel - Zprávy o dnešním objevu zmizelé lodě Arctic Sea poblíž Kapverdských ostrovů západně od afrického pobřeží se podle agentury Reuters ukázaly jako nepravdivé. Informaci o nálezu lodě vyvrátil ruský diplomat na Kapverdách." www.ct24.cz zde máš konkrétního diplomata je to druhý odstavec. To o tom že šlo o brazilskou loď se objevilo v anglicky psaných zprávách a přiznám se že jsem líný to hledat. Noviny se o Ladném zmiňují jako o protiponorkovém křižníku, jestli je to fregata nebo křižník na samotném faktu jeho připlutí nic nemění (jel z Černého moře)
zde máš to o zákazu mluvit o úředníkovi v Doveru : www.novinky.cz je to předposlední odstaveček. Ladnyj je zde pro změnu "strážní loď"
A schválně, jakou teorii "spřádám" ? upozornil jsem na to co se postupně objevilo v novinách a na některé zřejmé nesmysly, co se s lodí dělo jsem nespřádal, protože to nevím a nevidím důvod si to vymýšlet. Ale to že loď pluje u Kapverd je označena za jinou aby tam byla o dva dny později nalezena je opravdu zvláštní, samozřejmě tam mohla stát, ale pak se zase zdá že čekala až ji "objeví" ruská plavidla, kupodivu na ni nevyrazila místní pobřežní stráž která ji původně objevila, loď byla v mezinárodních vodách, ale není ruská, ale maltská, tedy nepatří pod ruskou jurisdikci, vlastníkem je finská společnost, tedy opět nikoli ruská firma, takže to že se tolik angažují právě rusové) údajně ve spolupráci s NATO (zase dle novin) je opravdu divné. A opravdu bych rád viděl jakou teorii "spřádám" Smile
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323262 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

andreji díly ty polohy zním jsou z automatického zařízení na lodi, které by se pokud mne paměť neklame mělo hlásit asi po deseti minutách.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323263 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

dík, používám britské stránky, tam je aktualizace po 10 minutách, ale to zřejmě není vysílačem na lodi, ale zobrazovacím systémem.
URL : https://www.valka.cz/13-08-2009-Piratstvi-i-v-evropskych-vodach-t87143#323465 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments

Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more