Název: Name: | Aiči AB-4 6-Ši | Aichi AB-4 6-Shi |
Originální název: Original Name: | 愛知 六試小型夜間偵察飛行艇 [AB-4] | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1932 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1610 kg | 3549 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2350 kg | 5181 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2505 kg | 5523 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,500 m | 44ft 3,5in |
Délka: Length: | 9,750 m | 31ft 11,86in |
Výška: Height: | 3,940 m | 12ft 11,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 47,10 m2 | 506.98 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 49,89 kg/m2 | 10.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Urakaze, kapalinou chlazený řadový šestiválec, výkonu motoru 261 kW. Vrtule tlačná dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Gasuden Urakaze, water-cooled six-cylinder inline engine, rated 350 hp, driving a two blade fixed-pitch wooden pusher propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 164 km/h v 0 m | 101.9 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v 1000 m | 80.8 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 60,83 min do 2800 m | 60,83 min to 9186 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v přední a poslední kabině. Pumový náklad: světlice. | Two fixed 0.303 inch machine guns in the nose and in the rear cockpit. Bomb load: flares. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 愛知AB-4輸送飛行艇 / - / Experimentální noční průzkumný hydroplán 6-Ši Letová vytrvalost: 6,5 h. - Námořní letectvo již v roce 1930 zadalo továrně Aichi vývoj nočního průzkumného hydroplánu, který měl sledovat pohyby nepřátelské flotily a popř. řídit palbu lodních děl vlastních válečných lodí. - Továrna Aichi navrhla a postavila prototyp AB-4 (Aichi Biplane čtvrtý dvouplošný letoun) - Letoun byl náročný na pilotáž a trpěl nestabilitou zejména při vzletu a přistání, přesto byla objednána stavba celkem šesti letadel. - V roce 1935 byly tři prototypy odprodány civilní společnosti Nippon Koku Yuso Kenkyusho, letoun přepravoval pět až šest pasažérů, nebo odpovídající náklad. - Minimálně jeden letoun byl poháněn motorem Naper Lion o výkonu 450 koní. | 愛知AB-4輸送飛行艇 / - / Experimental 6-Shi Night Reconnaissance Flying boat. Endurance: 6 hours 30 minutes - In 1935, three of the six AB-4s were sold to the Japanese Airline Nippon Koku Yuso Kenkyusho. - The third prototype replaced the Gasuden engine with a more powerful Napier Lion. |
Zdroje: Sources: | Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 www.k2.dion.ne.jp ja.wikipedia.org www.modelbud.pl archiv autora |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |
Period | - |
Producer | - |
Type | - |
Camouflage | - |
Country | - |
Pilot | - |
Production No. | - |
Serial No. / Evidence No. | - |
Tactical Marking / Imatriculation | - |
Name | - |
Unit | - |
Base | - |
Date (DD.MM.RRRR) | - |
Author | - |
Print size / 300 DPI | - |
Published with authors permit | - |
Author Website | - |