Nakadžima E4N1

Nakajima E4N1 / 中島 E4N1 ・九〇式二号水上偵察機一型
     
Název:
Name:
Nakadžima E4N1 Nakajima E4N1
Originální název:
Original Name:
九〇式二号水偵一型 双フロート (E4N1)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 Nakajima Aircraft Factory, Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1265 kg 2789 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1950 kg 4299 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
9,050 m 29ft 8,3in
Výška:
Height:
3,750 m 12ft 3,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,78 m2 385.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,50 kg/m2 11.16 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Jupiter VI vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 335,5 kW a
313 kW v h= 2 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 650 mm.
Nakajima Jupiter VI nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 450 hp for take-off and 420 hp at 6,562 ft,
driving a two-blade fixed-pitch propeller of diameter 8ft 8,33in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212 km/h v 2000 m 131.7 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
148 km/h v ? m 92 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,83 min do 3000 m 12,83 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5160 m 16929 ft
Dolet:
Range:
735 km 456.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2085 km 1295.6 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v zadní kabině
Pumový náklad: 2x 30 kg pum
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun in the engine cowling and
one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun in open dorsal position.
Bomb load: Two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九〇式二号水偵一型 双フロート - Námořní plovákový průzkumný letoun typ 90-2-1
Tovární označení Nakadžima NZ


Letová vytrvalost: 5,0 h


Letoun se zúčastnil zkoušek, během kterých byl dobře hodnocen a byl doporučen do sériové výroby.
九〇式二号水偵一型 双フロート - Navy Type 90-2-1 Reconnaissance Seaplane


Endurance: 5 hours


First prototype of the Type 90-2 (E4N) Reconnaissance Seaplane
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperiál Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
www.modelbud.pl
http://www.airwar.ru/enc/other1/e4n.html
archiv autora

Nakadžima E4N1 -


Nakadžima E4N1 - Po ukončení zkoušek byl prodán civilní společnosti pro dopravu poštovních zásilek

Po ukončení zkoušek byl prodán civilní společnosti pro dopravu poštovních zásilek
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E4N1-t86668#320948 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more