Nakadžima 6-Ši

Nakajima 6-Shi / 中岛 6-试
     
Název:
Name:
Nakadžima 6-Ši Nakajima 6-Shi
Originální název:
Original Name:
试飞中坠毁 6-试
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1933 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1932
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg 3307 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,200 m 26ft 10,82in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
32,000 m2 344.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,87 kg/m2 14.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k), 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 800 mm.
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated at 572 hp for take-off, 454 hp at 9,842 ft,
driving two-bladed fixed-pitch wooden propeller of the diameter 9ft 2,23in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
241 km/h v 3000 m 149.8 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,0 min do 3000 m 3,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
830 km 515.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 model 2 ráže7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 model 1 ráže 7,69 mm
Pumový náklad: 1x 250 kg puma pod trupem.
One fixed forward-firing 0.303 in Type 89 model 2 machine-gun and
one flexible rearward-firing 0.303 in Type 89 model 1 machine-gun.
Bomb-load: one 551 lb bomb under the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
六試艦上特殊爆撃機 - Roku-Ši Kanjo Tokušu Bakugekiki - Nakajima 6-Ši Speciální palubní bombardovací letoun. 六試艦上特殊爆撃機 - Roku-Shi Kanjo Tokushu Bakugekiki / Nakajima 6-Shi Carrier-borne Special Bomber
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#320340 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Nakajima 6-Shi
- / Tokushu Bakugekiki / Speciální bombardovací letoun 6-Shi


Historie:
Kaigun Koku Hombu učinilo v roce 1931 svůj první a ještě nesmělý pokus se specifikacemi rozvoje 6-Shi. Těmito specifikacemi oslovilo přímo továrnu Nakajima Hikoki K. K.. Nakajimě byl zadán požadavek na vývoj a stavbu dvou prototypů palubního střemhlavého bombardéru. Vývoj střemhlavých bombardérů byl v Japonsku pečlivě utajován, proto byla tato kategorie označována jako speciální palubní bombardér.


Konstruktéři továrny Nakajima vedeni inženýrem Royozem Yamamotem, byli posíleni inženýry z Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsusho z Jokosuky (Námořní letecký arsenál). Všechny konstrukční práce probíhaly za odborného dohledu a pomoci inženýra Junichira Nagahari z technického odboru velení námořního letectva. Ten jediný měl představu a zkušenosti s konstrukcí střemhlavých bombardérů, vrátil se právě ze stáže v USA, kde se zajímal o konstrukci bombardérů Curtiss a Chance Vought.

V listopadu 1932 byl dokončen první prototyp, byl to dvouplošník smíšené konstrukce, horní křídlo bylo neseno nad trupem a bylo posunuto mírně vzad. Druhý prototyp byl postaven o několik měsíců později a odlišoval se některými prvky. Spodní křídlo bylo mírně zmenšeno, mezikřídelní výztuhy měly tvar písmene W (první prototyp je měl ve tvaru písmene N).


Letoun se potýkal s vážnými nedostatky a závadami, byl náročný na pilotáž, nestabilita a při střemhlavém letu dosahovala takové míry, že se takřka nedal udržet ve směru. 26. 11. 1932 došlo k havárii druhého prototypu, při které byl zničen a celý program byl zrušen. Zkušenosti ze zkoušek napomohly při sestavování technických požadavků specifikací 7-Shi.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#320338 Version : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/6shitb.html
.
Nakadžima 6-Ši -


Nakadžima 6-Ši - Vliv Curtissu Helldiver a Voughtu Corsair je vcelku jasný.

Vliv Curtissu Helldiver a Voughtu Corsair je vcelku jasný.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-6-Si-t86476#582875 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more