Název: Name: | Aiči D1A2-K | Aichi D1A2-K |
Originální název: Original Name: | 九六練習用爆撃機(D1A2-K) | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 68 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1522 kg | 3355 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,400 m | 37ft 4,81in |
Délka: Length: | 9,300 m | 30ft 6,13in |
Výška: Height: | 3,410 m | 11ft 2,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,70 m2 | 373.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 63,41 kg/m2 | 12.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 1 o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 493 kW (670 k) v h= 3 500. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 000 mm | Nakajima Hikari 1, nine-cylinder air-cooled radial, rated at 720 hp for take-off and 661 hp at 11,485 ft, driving a two-blade fixed-pitch propeller with a diameter of 9ft 10,11in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 535 l | 118 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 315 km/h v 3000 m | 192 mph in 10499 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 230 km/h v 1000 m | 137.9 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 3000 m | 7,3 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7020 m | 23031 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,69 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm Pumový náklad: do 310 kg (1x250 kg pod trupem a 2x30 kg pod křídly). | One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. Bomb-load: Up to 683 lb bombs (One 551 lb bomb under the fuselage, and two 66 lb bombs under the wings). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九六練習用爆撃機(D1A2-K) Námořní cvičný bombardér Typ 96 (D1A2-K) Spojenecké kódové jméno Susie | 九六練習用爆撃機(D1A2-K) Navy Type 96 Trainer Carrier Bomber (D1A2-K) Allied code name was "Susie" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 268-270, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press; Anapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4 L+K 20/1987, str. 25, Václav Němeček, Letadla 39-45, Aichi D1A http://www.combinedfleet.com/ijna/d1a.htm http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_d1a.php http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=561 http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=573 http://avia.russian.ee/air/japan/aichi_d1a.html archiv autora |