Kawaniši A8K1 Toppu

Kawanishi A8K1 (Toppu) / 川西 A8K1「突風」
     
Název:
Name:
Kawaniši A8K1 Toppu Kawanishi A8K1 Toppu
Originální název:
Original Name:
川西 「A8K1突風」
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,500 m 41ft 0,12in
Délka:
Length:
10,071 m 33ft 0,5in
Výška:
Height:
4,120 m 13ft 6,19in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,00 m2 279.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 361 kW (1 850 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 400 m.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantními otáčkami o průměru 3 500 mm.
Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,963 hp for take-off, 1,825 hp at 5,740 ft and 1,598 hp at 30,000 ft,
driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 11ft 5,8in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
600 l 131.982 UK gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
688 km/h v 10000 m 427.5 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v ? m 254.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,1 min do 6000 m 5,1 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v křídlech. Four fixed forward-firing 1,181 inch Type 5 in a wing-mounted.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Projektové práce na posledním typu palubního stíhače A8K byly ukončeny v srpnu 1945 japonskou kapitulací. Letoun byl navržen na základě přepadového stíhače J6K, vzhledově se také tomuto letounu podobal. Nejpodstanějšími rozdíly by byla instalace sklopných křídel a přistávacího háku pod trupem.
Všechny parametry jsou pouze vypočteny.
The A8K was based on the J6K land-based interceptor, modifications was folding wings, arresting hook and different armament. External shape is virtually the same as the J6K.
The projected production was stopped by end of war!
All parameters are only calculated.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-A8K1-Toppu-t86276#319696 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more