Micubiši 1MF5A

Mitsubishi 1MF5A / 三菱1MF5A
     
Název:
Name:
Micubiši 1MF5A Mitsubishi 1MF5A
Originální název:
Original Name:
三菱1MF5A水上练习
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
malé množství / small amount
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
772 kg 1702 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1135 kg 2502 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1290 kg 2844 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,840 m 29ft 0,02in
Délka:
Length:
6,880 m 22ft 6,87in
Výška:
Height:
2,997 m 9ft 9,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,89 m2 310.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
39,29 kg/m2 8.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši "Hi"šiki (Hispano Suiza 8) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k)
Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm
Mitsubishi "Hi"shiki (Hispano-Suiza) eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 296 hp for take-off,
driving a two-blade wooden propeller of the diameter 9ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
255 l 56.1 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v 0 m 139.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,66 min do 2000 m 4,66 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 2,67 h


Palubní cvičný letoun se zasouvacím? kolovým podvozkem a pod křídly byly dva odpružené nafukovací plováky umožňující nouzové přistání na vodní hladinu.
- Námořní cvičný letoun typ 10-2.
- Námořnictvo předalo šest těchto letadel civilním uživatelům
Endurance: 2 hours 40 minutes


Carrier trainer version with jettisonable wheeled undercarriage and floats under wings to allow safe ditching. Navy designation Type 10-2.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-1MF5A-t86243#319430 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more