Avia Fokker F-VIIb-3m

     
Název:
Name:
Avia Fokker F-VIIb-3m Avia Fokker F-VIIb-3m
Originální název:
Original Name:
Avia Fokker F-VIIb-3m
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1930-DD.MM.1932 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1930-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
19
První vzlet:
Maiden Flight:
21.05.1930
Osádka:
Crew:
2 + 8-12
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2750 kg 6063 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5000 kg 11023 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,71 m 71 ft 2 ¾ in
Délka:
Length:
14,50 m 47 ft 6 ⅞ in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
67,60 m2 727.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k nebo
Škoda Wright o výkonu 154 kW/210 k, nebo
Avia DR-14 o výkonu 184 kW/250 k, nebo
Avia R-17 o výkonu 188 kW/255 k
třílistá kovová vrtule
Walter Castor, power 237 hp, or
Škoda Wright, power 207 hp, or
Avia DR-14, power 247 hp, or
Avia R-17, power 252 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
208 km/h v ? m 129 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m 109 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,1 m/s 413 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
800 km 497 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- licenční verze Fokkeru F-VIIb-3m, postaveno pět strojů pro společnost ČSA, osm pro ČLS a jeden pro Baťu; další snad čtyři, s motory Gnome-Rhône Titan, vznikly pro společnost CIDNA, později Air France, odkud byl jeden převzat fr. letectvem
- jeden stroj postaven jako bombardovací pro čs. vojenské letectvo, vybaven 12 pumovými závěsníky pod křídlem; další dva stroje převzaty od Československé letecké společnosti; "bombardér" převzat Slováky, ale brzy zničen, dopravní stroje Němci předány do Chorvatska
- a licensed version of the Fokker F-VIIb-3m, five aircraft were built for ČSA, eight for ČLS and one for Baťa; probably four more, with Gnome-Rhône Titan engines, were built for CIDNA, later Air France, from where one was taken over by the French Air Force
- one aircraft built as a bomber for the Czechoslovak Air Force, equipped with 12 bomb racks under the wing; two other airplanes taken over from Československá letecká společnost; the "bomber" taken over by the Slovaks, but soon destroyed, transport aircraft handed over to Croatia by the Germans
Zdroje:
Sources:
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995 / 03 a 06.
Václavík, Josef. Avia-Fokker F.VIIb.1 v čs. letectvu, L+K 2002 / 03.
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#23858 Version : 0
...
Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#27092 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Prototyp bombardovací úpravy pro čs. armádu.




Zdroj: www.militaryphotos.net
Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#336936 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Avia Fokker F-VIIb-3m - Fokker F.VII chorvatského letectva. Stroj s již německou imatrikulací D-AABN (po převzetí letounu Lufthansou) byl roku 1942 prodán do Chorvatska, kde byl na všech plochách nastříkán šedým, či šedozeleným nátěrem, pod nímž však prosvítala na horní ploše křídla původní imatrikulace. Stroj obdržel evidenční číslo 1903. Kryty motorů Avia R-17 (stroj byl vyroben roku 1930 a později zesílen pro zástavbu těchto motorů) černé. V této podobě se podílel na zásobování chorvatských jednotek (a evakuaci raněných)  bojujících s partyzány. 1. září 1942 došlo u stroje 1903 při přistávání na letišti Udbina ke zlomení podvozkové vzpěry a poškození křídla. Stroj byl po několika dnech  opraven a odletěl do Záhřebu.

Fokker F.VII chorvatského letectva. Stroj s již německou imatrikulací D-AABN (po převzetí letounu Lufthansou) byl roku 1942 prodán do Chorvatska, kde byl na všech plochách nastříkán šedým, či šedozeleným nátěrem, pod nímž však prosvítala na horní ploše křídla původní imatrikulace. Stroj obdržel evidenční číslo 1903. Kryty motorů Avia R-17 (stroj byl vyroben roku 1930 a později zesílen pro zástavbu těchto motorů) černé. V této podobě se podílel na zásobování chorvatských jednotek (a evakuaci raněných) bojujících s partyzány. 1. září 1942 došlo u stroje 1903 při přistávání na letišti Udbina ke zlomení podvozkové vzpěry a poškození křídla. Stroj byl po několika dnech opraven a odletěl do Záhřebu.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#432792 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Avia Fokker F-VIIb-3m - Avia-Fokker F.VII chorvatského letectva. Jde o jeden ze dvou posledních strojů tohoto typu, jež byly do Chorvatska prodány. Šlo o letouny s imatrikulací D-AAFB a D-AABV, jimž byla přidělena čísla registrační čísla 1905 a 1906 (není však zcela jisté, který stroj dostal které číslo). Stroje byly poháněny nekapotovanými motory Walter Castro 1 a prostřední motor byl osazen pouze dvoulistou vrtulí. Letoun nese nátěr šedou či šedozelenou barvou na všech plochách se žlutými doplňky.

Avia-Fokker F.VII chorvatského letectva. Jde o jeden ze dvou posledních strojů tohoto typu, jež byly do Chorvatska prodány. Šlo o letouny s imatrikulací D-AAFB a D-AABV, jimž byla přidělena čísla registrační čísla 1905 a 1906 (není však zcela jisté, který stroj dostal které číslo). Stroje byly poháněny nekapotovanými motory Walter Castro 1 a prostřední motor byl osazen pouze dvoulistou vrtulí. Letoun nese nátěr šedou či šedozelenou barvou na všech plochách se žlutými doplňky.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#432793 Version : 0
aukro.cz
aukro.cz

Avia Fokker F-VIIb-3m -


Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#713133 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more