Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-25L

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-25L Avia BH-25L
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-25L
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.07.1926
    Osádka:
    Crew:
    2 + 5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1950 kg 4299 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2970 kg 6548 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,30 m 50ft 2,36in
    Délka:
    Length:
    12,82 m 42ft 0,72in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    62,5 m2 672.74 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    46,6 kg/m2 9.54 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Škoda Lorraine Dietrich 12Cc o výkonu 331 kW/450 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Škoda Lorraine Dietrich 12Cc, power 444 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

    Jednomotorový sedmimístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

    Letoun vznikl pro soutěž Ministerstva veřejných prací na dodávku dopravního letadla ČSA, kterou nakonec vyhrálo Aero s A-23. Jelikož hlavní akcionář Avie, společnost Škoda, v té době začala podnikat i v oboru letecké dopravy byl prototyp zakoupen pro nově vzniklou Československou leteckou společnost.
    Zabudováním vhodnější motorové jednotky vznikl BH-25J, které se dostaly do sériové výroby.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/05
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8347#23845Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Avia BH - 25


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8347#27535Version : 0
    Avatar
    A frontal view of the eL-BABu.

    http://www.airwar.ru/enc/cw1/bh25.html
    .


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8347#433222Version : 0
    MOD