Avia BH-11C

     
Název:
Name:
Avia BH-11C Avia BH-11C
Originální název:
Original Name:
Avia BH-11C
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
322 kg 710 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
545 kg 1202 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,10 m 36ft 5in
Délka:
Length:
6,54 m 21ft 5,48in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
16,60 m2 178.68 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
32,8 kg/m2 6.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Walter NZ-60, power 59 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
135 km/h v ? m 83.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Typ vznikl úpravou B-11, od sériově vyráběných Avií B-11 se BH-11C lišila především zvětšenou nosnou plochou. Takto upravená jedenáctka se v počtu 2 ks zúčastnila v roce 1926 dvou významných mezinárodních závodů.
- závod turistických letadel Tour de France des Avionettes v Orly u Paříže, kde v konkurenci padesáti letadel obsadil dr. Lhota první místo s devíti bodovým náskokem před pilotem Avie Fritschem.
- v závodě Coppa d'Italia, zvítězila posádka pilot Bican a mechanik Kinský
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#23838 Version : 0
L-BONI dr. Lhoty. During the race the Coppa d'italia, 1926 to Lhota tried to dive, cover the wings, however, didn't last, and Lhota and the mechanic Volejník died. The second machine, L-BONK Bicana and Kinsky, however, he won the race.

http://www.airwar.ru/enc/other1/bh9.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30644.htm
.
Avia BH-11C -


Avia BH-11C -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#433215 Version : 0
Avia BH-11C (L-BONK, serial number 18), Military aviation museum, Prague-Kbely, April 2016. The aircraft won the race the Coppa d'italia 1926. In July 1967, was taken over by the air museum in Kbely in very poor condition. During the years 1967 to 1968 held its reconstruction to its original state. The next repair of this aircraft took place in 2001 at the company BMZ..
Avia BH-11C -


Avia BH-11C -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#551730 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more