Avia BH-1 Experimental

     
Název:
Name:
Avia BH-1 Experimental Avia BH-1 Experimental
Originální název:
Original Name:
Avia BH-1 Experimental
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1920-DD.MM.1920 Avia, společnost pro výrobu a opravu letadel, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1920-DD.10.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
13.10.1920
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
285 kg 628 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
405 kg 893 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,86 m 19ft 2,71in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
10,4 m2 111.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
40 kg/m2 8.19 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 22 kW/30 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Austro-Daimler, power 30 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
121 km/h v ? m 75.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 1000 m 10 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
350 km 217.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný (plánován jako dvoumístný, ale z důvodu slabého motoru nikdy jako dvoumístný nelétal) celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Na svojí dobu nezvyklá konstrukce dolnoplošníku upoutala značnou pozornost na 1. Mezinárodní letecké výstavě pořádané Československým aviatickým klubem v říjnu 1920 na Starém výstavišti.

Více zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

Vytrvalost 3,5 h.
Endurance 3 hrs 30 min.
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#23824 Version : 0
....
Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#25637 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Replika postavená podle dobových výkresů. Dámy v dobových kostýmech, historická vozidla - fakt to vypadalo jako ve 20-tých letech minulého století. Foceno na letišti v Mladé Boleslavi.
Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#28155 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Replika BH-1 exp. na CIAF 2008.
Foceno vlastní rukou
Avia BH-1 Experimental -


Avia BH-1 Experimental -


Avia BH-1 Experimental -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#279645 Version : 0
     
Název:
Name:
Avia B.H.-1 Experimental (replika) Avia B.H.-1 Experimental (replica)
Originální název:
Original Name:
Avia B.H.-1 Experimental (replika)
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Ing. Marcel Sezemský
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.2001
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
02.06.2001 letiště Točná
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
298 kg 657 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
450 kg 992 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,08 m 33ft 0,85in
Délka:
Length:
5,86 m 19ft 2,71in
Výška:
Height:
2,05 m 6ft 8,7in
Plocha křídla:
Wing Area:
11,50 m2 123.78 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Mikron IIIA s výkonom 55 kW (75 k), dřevěná dvoulistá vrtule Walter Mikron IIIA, power output 73.8, wooden two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m 68.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3 m/s 590.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
1600 m 5249 ft
Dolet:
Range:
270 km 167.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Vytrvalost 2,5 hod.

Imatrikulace OK-GUU25
Endurance 2 hrs 30 min.

Aircraft registration - OK-GUU25
Zdroje:
Sources:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609909 Version : 0
Replica of the Ing. Marcela Sezemského was built on the basis of preserved photographs pôvodného lietadla in kostre, lodged in archíve on the Invalidovni, on the basis of originálneho baliaceho papiera and výkresov B.H.1 zo zbierky Air múzea Kbely and on the basis of the torsos originálneho wing stored in depozitári National technical museum in the town of Čelákovice.
The construction of the replica began in priestoroch prague Koh-i-nooru, neskôr sa presunula on the airport Turning.

Replica poháňa invertný engine Walter Mikron IIIA, modified on the job in polohe valcov smerom up. The necessary adjustments of the engineand on the job valcami smerom up (prepracovanie karburácie and olejovej sústavy) vyriešil Jaroslav Jandík of Moravskej Třebovej.

After odpracovaní 8000 hours bola replica zalietaná pilotom George Unzeitigom of the day 02.06.2001 on letisku Spin.

Source:
Sezemský, Marcel; Sviták, Paul; Kolmann, Peter: Avia B.H.1, Aeronautics and astronautics 2018 / 10.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609905 Version : 0

Diskuse

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

K té replice jen jedno info (pokud se jedná o stejný kus) byla postavena na letišti Točná.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#28157 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Citace - dav :

K té replice jen jedno info (pokud se jedná o stejný kus) byla postavena na letišti Točná.



Jo jo, je jedina - postavil ji Ing. Marcel Sezemsky.
Pokud Vas zajima vice info kouknete na web, ktery spolecne delame.


avia.vyrobce.cz
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#207231 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#274937 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more