Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range:
? km
? mi
Překonávání překážek: Obstacles Crossing:
Svah: Gradient:
27 °
60 %
Boční náklon: Side Slope:
14 °
30 %
Překročivost: Trench Crossing:
? m
?
Výstupnost: Vertical Obstacle:
? m
?
Brodivost: Fording Depth:
obojživelný
amphibian
Výzbroj: Armament:
1x kulomet Type 54 ráže 12,7 mm Palebný průměr: 600 kusů nábojů ráže 12,7 mm
1x machine-gun Type 54 calibre 12,7 mm Unit of fire: 600 heads munition calibre 12,7 mm
Uživatelské státy: User States:
Čína
China
Poznámka: Note:
Objem palivové soustavy: 255 l Maximální rychlost plavby: 7 km/h
staré označení: Obrněný transportér typ 93 tovární označení WZ523
Fuel kapacity: 255 l Maximal speed water: 4,3 mph
Older Designation: Type 93 Armored Personnel Carrier Factory Designation: WZ523
Zdroje: Sources:
Christopher F.Foss: Jane´s Tanky Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5
URL : https://www.valka.cz/ZSL-93-obrneny-transporter-t83056#403639
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Vývoj Čínský OT WZ 523 6x6 se poprvé objevil na přehlídce k 35. výročí vzniku ČLR v roce 1984. Americká armáda pro tento typ čínského OT používá označení M1984. Byl vyvinut na podvozku těžkého nákladního auta Hanyang HY472 6x6. WZ 523 nenašel velké uplatnění(zřejmě nebyl ani oficiálně uveden do služby?) a čínská armáda raději využívá služeb modernějšího OT WZ 551 6x6.
Popis WZ 523 je velice podobný belgickému OT SIBMAS a jihoafrickému OT RATEL-20. Rozdíl mezi vozidly spočívá v umístění řidičského prostoru. Zatím co u OT SIBMAS a OT RATEL-20 se řidič nachází ve středu přední části korby přímo před věží u WZ 523 se řidič nachází v levé přední části korby vedle velitele. Dalším rozdílem je umístění věže. U vodidel SIBMAS a RATEL-20 se věž nachází za prostorem řidiče, v podstatě mezi první a druhou nápravou. U WZ 523 je věž posunuta více do středu vozidla nad prostřední nápravu.
Rozdělení vozidla, přední část korby vpravo místo řidiče, vlevo velitele, v střední části korby vlevo se nachází motor a převodový prostor, v zadní části korby je bojový prostor pro 10 vojáků. Přístup do prostoru řidiče a velitele je bočními dveřmi po obou stranách korby nebo příklopy ve střeše. Přístup do bojového prostoru je dveřmi v zadní části korby, lze i využít příklopy ve střeše bojového prostoru. Levá strana bojového prostoru je vybavena třemi střílnami. Na straně pravé jsou střílny dvě. Jedna střílna se též nachází v zadních dveřích roje. Věž je umístěna na stropu bojového prostoru v jeho přední části za motorem. Je vybavena 12,7 mm kulometem. Pancéřování korby vozidla chrání osádku proti střelám ráže 7,62 mm a střepinám ručních granátů. Vozidlo je plně obojživelné a jeho pohyb ve vodě zajišťují vodomety na obou stranách zadní části korby.
Varianty a verze Nejsou známy. Některé zdroje ale uvádí možnost existence velitelského stanoviště, ambulance, nosiče minometu a stíhače tanků s PTŘS?
URL : https://www.valka.cz/ZSL-93-obrneny-transporter-t83056#304651
Version : 0
Reklama
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.