Aero A-14

     
Název:
Name:
Aero A-14 Aero A-14
Originální název:
Original Name:
Aero A-14
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1922-DD.12.1922 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1922-DD.12.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
933 kg 2057 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1275 kg 2811 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,30 m 40ft 4,25in
Délka:
Length:
8,40 m 27ft 6,7in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,50 m2 403.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
34 kg/m2 6.96 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Hiero N o výkonu 169 kW/230 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Breitfeld & Daněk Hiero N, power 227 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l hlavní nádrž
25 l spádová nádrž
60.5 Imp gal / 72.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
179 km/h v ? m 111.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1,8 m/s 354.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
36 min do 4000 m 36 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4900 m 16076 ft
Dolet:
Range:
425 km 264.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník

úprava Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I(UFAG) série 369. Původní tovární označení bylo Ae-H-2 Braho. Z 20 vyrobených kusů mělo 5 ks dvojí řízení. Armáda tyto letouny využívala do října 1923 kdy došlo po částečné úpravě k předání 17ks nově vzniklým ČSA. Bylo to právě Aero A-14 (imatrikulace L-BARA) na kterém letěl dne 1.3. 1923 pilot mjr. Jaroslav Skála první let na lince Praha-Bratislava. V té době leteckou přepravu hlavně poštovních zásilek zajišťovala armáda Leteckým dopravním oddílem, který byl vyčleněn z Leteckého pluku 1.
Designer: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler, J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Krumbach, J., Sedlář, M. Aero A-14, A-15, L+K 1986/10-12.
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/01.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#23790 Version : 0
L-BARC
Aero A-14 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#26639 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Boční pohled na A-14

Zdroj

Aero A-14 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-14-t8294#336880 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more