Aero A-211

     
Název:
Name:
Aero A-211 Aero A-211
Originální název:
Original Name:
Aero A-211
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1933 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
880 kg 1940 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1389 kg 3062 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,8 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,6 m 28ft 2,57in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
38 kg/m2 7.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Walter Castor, power 237 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
195 km/h v ? m 121.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
169 km/h v ? m 105 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
28,18 min do 5000 m 28,18 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Montáží motoru Walter "Castor" na Aero A-11.105 vznikla v roce 1928 další motorová varianta, která ovšem z počátku nebyla ministerstvem národní obrany objednána. Až po modernizaci v podobě montáže děleného podvozku, lepšího přístrojového vybavení došlo v roce 1932 k objednání 18 ks tohoto letadla. V armáda je používala až do roku 1938.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-211-t8292#23788 Version : 0
...
Aero A-211 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-211-t8292#26734 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more