Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 309 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aero A-11

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-11 Aero A-11
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-11
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1924-DD.MM.1928 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1924-DD.MM.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    107
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.02.1924
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    974 kg 2147 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1481 kg 3265 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,80 m 41ft 11,93in
    Délka:
    Length:
    8,00 m 26ft 2,95in
    Výška:
    Height:
    3,10 m 10ft 2,04in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    36,50 m2 392.88 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    36,5 kg/m2 7.48 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter W-IV o výkonu 177 kW/240 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Walter W-IV, power 237 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    215 km/h v ? m 133.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    21,83 min do 5000 m 21,83 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7200 m 23622 ft
    Dolet:
    Range:
    750 km 466 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet Vickers vz.09 ráže 7,7 mm
    2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm

    500 kg bomb
    1x .303 Vickers vz.09 machine gun
    2x .303 Lewis vz.15 machine gun

    1100 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Antonín Husník


    Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8290#23786Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Aero A-11 naprojektoval tým pod vedením Antonína Husníka. Lietadlo vzniklo úpravou modelu Aero A-12. Po zastavaní ľahšieho motora Walter W-IV vznikol dvojmiestny jednomotorový dvojplošník, ktorý sa pre svoju všestrannosť stal jedným z najobľúbenejších lietadiel 1. ČSR. Mal kostru zmiešanej konštrukcie s drevenými krídlami a kovovým trubkovým trupom. Lietadlo bolo potianuté plátnom a okolo motora duralovým plechom. Prvý prototyp bol zalietaný v roku 1924 a Ministerstvo národnej obrany oň hneď prejavilo záujem. Ostatne úspešnosť tejto konštrukcie dokazovala nielen dlhá služba ale aj dve víťazstvá v rokoch 1925 a 1926 v rýchlostnom závode prezidenta republiky. Vzniklo viacero verzií, líšiacich sa najmä motorom. Jeho hlavná funkcia bolo ľahké bombardovanie a prieskum. Avšak bola vytvorená aj varianta nočnej stíhačky, verzia paváková, cvičná atď. Aero Výmenou motora Walter W-IV za Breitfeld-Daněk Perun II a zväčšením palivovej nádrže vzniká Ab-11. Jeden zo strojov Ab-11 (L-BUCD) sa preslávil v roku 1926, keď s ním škpt. Stanovský a mechanik Šimek uskutočnili okružný let naprieč Európou, severnou Afrikou a blízkym východom. Nad 23 štátmi strávili vo vzduchu skoro 92 hodín a preleteli 15 070 km. Tento stroj sa zachoval dodnes a nachádza sa v múzeu v Kbeloch. Do povedomia verejnosti sa lietadlo dostalo aj "akciou" 255 premetov za 44 minút z roku 1927 (pilot Novák, pasažierom bol priamo šékonštruktér ing. Husník). Na základe úspešnej Ab-11 vznikli aj nočné varianty Ab-11N a Ab-111. V polovici 30. rokov boli tieto lietadlá už zastarané a tak ich postupne nahradili lietadlá Letov Š-328. Po vyradení z prvosledových jednotiek boli mnohé prestavané na cvičné Aš-11.



    Ďalším použivateľom tohto lietadla bolo fínske letectvo. Fínské stroje dostali továrne označenie Aero A-11HS a boli vybavené silnejšími a ťažšími motormi Hispano-Suiza 8Fb o výkone 300 koní. Na základe toho ich prezývali "Hispano-Aero". Fíni ich ako bojové lietadlá zaradili do stavu pozemného letectva v roku 1927, ale už v roku 1929 ich nahradili novším Aero A-32. Fínske letectvo ich potom používalo ako cvičné lietadlá až do roku 1939. Celkovo bolo objednaných a vyrobených 8 kusov verzie A-11HS.




    Verzie:
    Aero A-11 základná verzia s motorom Walter W-IV 107 kusov
    Aero A-11J experimentálna verzia s hviezdicovým motorom 1 kus
    Aero A-11N nočná verzia 43 kusov
    Aero A-11HS verzia pre Fínsko 8 kusov
    Aero Ab-11 verzia s motorom Breitfeld & Daněk Perun II 84 kusov
    Aero Ab-11N nočná verzia 4 kusy
    Aero Ab-111 verzia s motorom Breitfeld & Daněk Perun IIa 15 kusov
    Aero Aš-11 cvičné lietadlá prestavané z pôvodných prvosledových lietadiel
    Aero A-21 cvičné nočné lietadlo 8 kusov
    Aero A-22 civilná verzia s motorom Maybach Mb IV A o výkone 240 koní 3 kusy
    Aero A-25 cvičné na pokračovací výcvik s motorom BMW IIIa 15 kusov
    Aero A-29 verzia s plavákovým podvozkom 9 kusov
    Aero A-125 cvičné na pokračovací výcvik 12 kusov
    Aero A-211 cvičné s hviezdicovým motorom Walter Castor 18 kusov
    Aero A-11C verzia s motorom Škoda L 1 kus
    Aero A-11LD verzia s motorom Lorraine Dietrich 8 kusov
    Aero A-32 pokračovanie vývoja A-11J 31 kusov
    Aero A-32IF verzia pre Fínsko s motorom Isotta Fraschini Asso Cassia 1 kus
    Aero A-32GR verzia pre Fínsko s motorom Gnome-Rhône Jupiter 15 kusov
    Aero Ap-32 úprava A-32 s motorom Walter Jupiter VI 45 kusov
    Aero Apb-32 bombardovacia verzia Ap-32 35 kusov



    Zdroje:
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_A-11
    http://www.vinar.cz/mitte/a11.htm



    * upravil Dav
    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8290#226984Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    ...


    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8290#26632Version : 0
    Avatar

    This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button below to see machine translation of this post.

    Aero A-11

    Zdroj



    URL : https://en.valka.cz/topic/view/8290#336860Version : 0