Název: Name: | Aero A-8 | Aero A-8 |
Originální název: Original Name: | Aero A-8 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Holešovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1921 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1921 | |
Osádka: Crew: | 1 + 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1442 kg | 3179 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1935 kg | 4266 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,00 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 9,30 m | 30ft 6,13in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 49,00 m2 | 527.43 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 36,5 kg/m2 | 7.48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa o výkonu 177 kW/240 k Vrtule dřevěná dvoulistá | Maybach Mb.IVa, power 237 hp Propeller wooden two-blade |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v ? m | 87 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 105 km/h v ? m | 65.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Poslední realizovanou konstrukcí ing. Karla Rösnera v továrně Aero byl projekt dopravního letounu A-8. Zajímavostí tohoto letounu bylo umístění kabiny pilota pod náběžnou hranou křídla (většina dopravních letadel té doby ji měla za nosnými plochami). Během letových zkoušek došlo k havárii při které letadlo dopadlo na dřevěnou budovu Hlavních leteckých dílen ve Kbelích a po které byl vývoj letadla zastaven. | - |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 |