Kawasaki Ki 61 prototyp

Kawasaki Ki-61 prototype / 川崎 キ61・三式战斗机 試作機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12 Kawasaki Ki-61.01 – Ki-61.12
Originální název: Original Name: キ61三式战斗机 試作機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2238 kg 4934 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2920 kg 6437 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8,750 m 28ft 8,49in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
146,00 kg/m2 29.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k), 809 kW (1 100 k) v h= 3 900 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged inverted Vee rated at 1,159 hp for take-off at 2,500 rpm, 1,085 hp at 12,775 ft,
driving a three-bladed constant-speed propeller of the diameter 9ft 10,11in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l 145.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
591 km/h v 6000 m 367.2 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,233 min do 10000 m 17,233 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11600 m 38058 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích)
2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 v křídlech (po 500 nábojích).
Two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns mounted on the nose, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 one mounted in each wing 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- První tři prototypy byly dokončeny koncem léta 1941, ale do prosince se čekalo na motor Kawasaki Ha-40.
- Ki-61.13 (třináctý prototyp) je již považován za sériový letoun
-
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Kawasaki Ki-61 Hien, Aircraft profile No.118, rok 1969.
Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867
www.wwiiaircraftperformance.org
archiv autora

Kawasaki Ki 61 prototyp -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-prototyp-t81077#296951 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more