Friedrichshafen FF.1

     
Název:
Name:
Friedrichshafen FF.1 Friedrichshafen FF.1
Originální název:
Original Name:
Friedrichshafen FF.1
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1912-DD.11.1912 Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1912-DD.11.1912
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1912
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1972 kg 4348 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
11,15 m 36ft 6,98in
Výška:
Height:
3,35 m 10ft 11,88in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2 516.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Argus Typ 4 o výkonu 74 kW/100 k Argus Typ 4, power 99 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
85 km/h v ? m 52.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 560 m 8 min to 1837 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Borzutski, Siegfried: Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993, ISBN 3-92751-360-1
URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-1-t80566#295157 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

V roce 1912 vznikla firma Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH pod vedením ing. Theodora Kobera, která plánovala stavbu letadel vhodných pro provoz na vodě. První zkušenosti nabírala na v USA zakoupeném stroji Wright A-1, který byl vybaven plovákem pod trupem. Tento stroj sice poskytl důležité zkušenosti, ukázal se ale jako nevhodný pro jakékoli horší počasí. Proto vznikl první vlastní typ FF, FF.1, rámový dvouplošník se silnějším motorem v zádi trupové gondoly a opět vybavený centrálním plovákem s třemi pomocnými. Později bylo spodní křídlo prodlouženo také na 14 m a směrová kormidla, umístěná mezi křídly, prodloužena mimo křídlo, čímž se celkové rozpětí zvětšilo na 16,8 m. Také byl odstraněn pomocný kolový podvozek. První vzlet se odehrál ve druhé polovině listopadu 1912 a pilotován byl Blériotovým žákem, Švýcarem Robertem Gsellem. 24. února 1913 na tomto stroji Gsell vytvořil vytrvalostní rekord s časem 2 hodiny a 32,5 minut letu, kvůli jeho národnosti byl ale rekord zapsán jako švýcarský. Na jaře 1913 továrna Friedrichshafen otevřela v Manzellu na Bodamském jezeře pilotní školu pro vodní letadla a FF.1 byl jejím prvním strojem a Gsell učitelem. V únoru 1914 byl letoun zničen při převrácení.


Zdroj:
Borzutski, Siegfried: Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993, ISBN 3-92751-360-1

Friedrichshafen FF.1 -


Friedrichshafen FF.1 -


URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-1-t80566#295716 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more