Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Antenní systém KRM-2
(Foto Zdeněk Kabelík)
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
Přístrojová část KRM-2
(Foto archiv VTÚL a PVO)
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-2-soubor-pristavacich-radiomajaku-t79735#292592
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Doklad o používání tohoto radionavigačního prostředku i na našich civilních letištích poskytl Zdeněk Kabelík. Fotografie stacionární úpravy sestupového ("Глиссадный = skluzový") radiomajáku GRM-2 s anténním systémen (karoserie typ KUNG místo "na ZiSu je na betonovém podstavci) z letiště Holešov, kde byl zasazen od r. 1960 do r. 1973. P.S. Zřejmě k rozhodnutí jej tam umístit, přispěl i fakt, že letiště bylo záložním letištěm pro "přerovský" 25. bolp (do r. 1965) a pak 10. prtlo (do r. 1969).
Period
-
Type
-
Camouflage
-
Country
-
Production No.
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Tactical marking
-
Name
-
Unit
-
Date (DD.MM.RRRR)
-
Author
-
Print size / 300 DPI
-
Published with authors permit
-
Author Website
-
GRM-2(Foto Zdeněk Kabelík)
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-2-soubor-pristavacich-radiomajaku-t79735#292762
Version : 0
Reklama
Diskuse
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Přístávací radiové majáky patří do skupiny radionavigačních prostředků pro přístrojové přiblížení. Na většině letišť světa bylo ( a stále je) známé jako Instrument Landing System (ILS).
Jeho obdoba vyráběná a používaná v SSSR a "zemích sféry jeho vlivu" před r. 1989, je ozn. jako Skupina přistávacích radiomajáků (PRMG) / (Посадочная Радио Маячная Группа (ПPMГ). Používalo se nejen na vojenských letištích letectev Varšavské smlouvy, ale i na civilních letištích zemí RVHP.
U obou druhů přistávacích zařízení (PRMG i ILS) jde o vytýčení sestupové osy, která vznikne jako průsečík azimutální (kursové) a sestupové roviny.
- Azimutální rovinu tvoří Dráhový/Kurzový radiomaják (KRM) / (Курсовой Радио Маяк) = Localizer / LLZ a je umístěn za koncovým prahem VPD a v její ose. - Sestupovou rovinu tvoří Skluzový radiomaják (GRM) / Глиссадный Радио Маяк) = Glide Path beacon / GP a je zpravidla umístěn poblíž začátku VPD, na její levé nebo pravé straně na úrovni místa dosednutí letounu.
Palubním protějškem je palubní radionavigační přijímač, z něhož jsou informace přenášeny na tzv. křížový indikátor. Při přistávacím manévru se jím pilot řídí a proto se jedná o aktivní přistávací manévr.
Informace o vzdálenosti letounu od VPD udávají návěstní radiomajáky "Markery" (Typ MRM-48, pracující na frekvenci 75 MHz) a na některých letištích - Retlansátor dálkoměru (RD) / Ретранслятор Дальномера (PД) = Distance Measuring Equipment (DME).
Systém PRMG využívá dvou návěstí, umístěných na stanovištích Dálné a bližné přívodné radiostanice, které jsou vzdáleny 4 a 1 km před prahem VPD.
- Přistávací rádiové majáky PRMG-2 (hovorově známé jako "MATĚRIK") se u nás začaly používat v polovině padesátých let min. století na letištích Přerov, Mladá a později i Mošnov spolu se zařazením letounů Il-28 a Il-14. Tyto letouny měly v palubním radionavigační vybavení přístroje, umožňující přesné přiblížení a pozemní zařízení tvořilo součást systému SP-50. (Prostředky pro OSP-48 zůstaly)
Zdroj: Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967
URL : https://www.valka.cz/SOV-PRMG-2-soubor-pristavacich-radiomajaku-t79735#419103
Version : 0