Friedrichshafen FF.31

     
Název:
Name:
Friedrichshafen FF.31 C Friedrichshafen FF.31 C
Originální název:
Original Name:
Friedrichshafen FF.31 C
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
12.04.1915
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1063 kg 2344 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1535 kg 3384 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,85 m 55ft 3,38in
Délka:
Length:
10,15 m 33ft 3,61in
Výška:
Height:
3,70 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
60,00 m2 645.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach IR o výkonu 118 kW Maybach IR, power 158 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
98 km/h v 0 m 60.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 500 m 9,5 min to 1640 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,92mm kulomet Parabellum 1x flexible 7,92 mm Parabellum machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Lehký plovákový průzkumný letoun, odvozený z FF.27 a poháněný tlačným motorem Maybach v zádi pilotní gondoly. Do služeb německého námořnictva byl přijat v květnu 1915 a přestože jeho testy nebyly příliš uspokojivé, na jeho základě vznikly typy FF.34/44 a FF.37. -
Zdroje:
Sources:
Borzutski, Siegfried. Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH. Verlag Markus Burbach, Berlin 1993. ISBN 3-92751-360-1.
Kroschel, G. Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.

Friedrichshafen FF.31 - http://cgi.ebay.com/Friedrichshafen-FF-31-biplane-photograph-191%3F_W0QQitemZ370127719122QQcmdZViewItemQQimsxZ20081209?IMSfp=TL081209209007r21611#ebayphotohosting

cgi.ebay.com
URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-31-t79357#291410 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/other1/friedrff31.html

Friedrichshafen FF.31 -


URL : https://www.valka.cz/Friedrichshafen-FF-31-t79357#296626 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more