Messerschmitt Bf 109 E-7

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 E-7 Messerschmitt Bf 109 E-7
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 E-7
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1940-DD.RR.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1940-DD.03.1941 (novovýroba / new built)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
438:
Messerschmitt: 65 E-7 (W.Nr.: 3765-3827)
Erla Maschinenwerk: 106 E-7 (W.Nr.: 4091-4222)
Fieseler-Werke: 135 E-7 (W.Nr.: 6402-6500, 7661-7696)
Arado: 46 E-7 (W.Nr.: 4801-4975)
Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 66 E-7 + 3 E-7/N + 17 E-7/Z (W.Nr.: 5920-5985, 6501-6523)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2014 kg 4440 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2698 kg 5948 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2767 kg 6100 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,87 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,64 m 28ft 4,16in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2 176.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)


nebo (E-7/N)


Daimler-Benz DB 601 N
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2600 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 601 A-1
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)


or (E-7/N)


Daimler-Benz DB 601 N
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1159 hp at 2600 rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
578 km/h v 3750 m 359 mph in 12303 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
480 km/h v 4000 m 298 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,75 m/s 3297.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,75 min do 6000 m 7,75 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11125 m 36499 ft
Dolet:
Range:
665 km 413 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
13251) km 8231) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
2x 20mm kanón MG FF/M v křídle, každý 60 nábojů


1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
2x 20mm MG FF/M cannons in the wing, 60 rounds each


1x SC 250
4x SC 50
96x SD 2
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
1) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem 1) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage
Zdroje:
Sources:
Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/

Messerschmitt Bf 109 E-7 - Bf 109 E-7/Trop

Bf 109 E-7/Trop
Messerschmitt Bf 109 E-7 - Bf 109 E-7

Bf 109 E-7
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#283290 Version : 0
Messerschmitt Bf 109 E-7


Brief history:
The Bf 109 E-7 version was actually the last mass-produced fighter version of the "Emil". It was a modified Bf 109 E-4 The new aircraft carried an ETC 500 or ETC 50/VIII underfuselage, and a 250 kg or 2x 50 kg bomb could be suspended under the fuselage. The hangers were adapted to accommodate an additional 300 l fuel tank. This was a range extender measure. Many of the earlier versions of the Bf 109 E were lost in the Battle of Britain due to lack of fuel. Also new were the pointed propeller cones.
The Bf 109 E-7/Z variant was only produced in small numbers, these were high altitude fighters with the DB 601N engine and carried the GM-1 device, which was heavy and bulky on the one hand, but gave the engine a noticeable performance boost at higher flight levels. This version reached a top speed of well over 600 km/h at higher altitudes.
The E-7/Trop version was equipped with an effective anti-dust scrubber, and the cockpit had emergency equipment to enable the pilot to survive an emergency landing in the desert.
The combat variant E-7/U2 was designed for Jagdbomber operations, all vital parts underneath the aircraft were covered with 5 mm thick armour plate.
Production of the E-7 version began in late 1940 and was phased out when the more modern Bf 109 F began replacing it on the production lines in March 1941.


Five Messerschmitt Bf 109 E's were delivered to Japan in 1941 and at least one aircraft would be a Bf 109 E-7 version, all aircraft were delivered without armament and radio equipment. The aircraft were tested by the Japanese Army Air Force and also by Kawasaki factory pilots, but were not accepted into service. The Japanese pilots had quite different requirements for a fighter aircraft, the emphasis was on agility and maneuverability, and the Bf 109 E came from a different school of design. However, it did have some influence on the later design of the Ki 60 and Ki 61 and the production of the inline engine Ha-40.


Sources used:
Martin C. Windrow, Aircraft profile No.40, The Messerschmitt Bf 109E, Profile Publications, 1967
L+K 15/1971 Aircraft 1939-45
http://www.messerschmitt-bf109.de/
www.historyofwar.org
http://www.adlertag.de/mainindex.htm
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/32/65/0/1_b1
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#283291 Version : 0
Complete a 6-look at the version of the Bf 109 E-7

Source: War in the vozduche no 058 Bf 109.
Messerschmitt Bf 109 E-7 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#384617 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-7 - Na tomto stroji, označeném runou S, startoval v červnu 1941 během své druhé stáže u bojové jednotky (v tomto případě šlo o I./JG 1, viz. detail znaku pod kabinou) ze základny Wangeroode v severním Německu Reinhard Heydrich. Letoun je kamuflován světlou modrou RLM 65 na spodních a bočních plochách, horní nesou ostře lomená pole tmavé zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Tento letoun někdy bývá mylně připisován k III./JG 1 (a jeho bokorysy proto bývají doplněny vlnovkou určující příslušnost stroje k III./JG 1), jde však o omyl, neboť III. Gruppe byla zformována až o půl  roku později, v únoru 1942.

Na tomto stroji, označeném runou "S", startoval v červnu 1941 během své druhé stáže u bojové jednotky (v tomto případě šlo o I./JG 1, viz. detail znaku pod kabinou) ze základny Wangeroode v severním Německu Reinhard Heydrich. Letoun je kamuflován světlou modrou RLM 65 na spodních a bočních plochách, horní nesou ostře lomená pole tmavé zelené RLM 71 a šedozelené RLM 02. Tento letoun někdy bývá mylně připisován k III./JG 1 (a jeho bokorysy proto bývají doplněny vlnovkou určující příslušnost stroje k III./JG 1), jde však o omyl, neboť III. Gruppe byla zformována až o půl roku později, v únoru 1942.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#402762 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-7 - Ten to Bf 109 E náležel do stavu Stab. II./JG 77. Z letiště Balti na východní frontě s ním v červnu 1941 létal Oblt. Georg Schirmböck (zřejmě 3 sestřely). Od července u jednotky působil též na své poslední stáži Reinhard Heydrich. Letoun se trupovým označením nápadně podobá stroji W. Nr. 5188, s nímž Heydrich létal JG 1. Je možné, že jej také používal. Schirmböck podle svých vzpomínek často létal spolu s Heydrichem. Za povšimnutí stojí starý typ kabiny (používaný do verze E-3). Kamufláž sestává ze světle modrošedé RLM 76 na spodních a bočních plochách a polí barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (středně šedá) na plochách horních. Na bočních plochách navíc nastříkáno množství skvrn těchto dvou barev.

Ten to Bf 109 E náležel do stavu Stab. II./JG 77. Z letiště Balti na východní frontě s ním v červnu 1941 létal Oblt. Georg Schirmböck (zřejmě 3 sestřely). Od července u jednotky působil též na své poslední stáži Reinhard Heydrich. Letoun se trupovým označením nápadně podobá stroji W. Nr. 5188, s nímž Heydrich létal JG 1. Je možné, že jej také používal. Schirmböck podle svých vzpomínek často létal spolu s Heydrichem. Za povšimnutí stojí starý typ kabiny (používaný do verze E-3). Kamufláž sestává ze světle modrošedé RLM 76 na spodních a bočních plochách a polí barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (středně šedá) na plochách horních. Na bočních plochách navíc nastříkáno množství skvrn těchto dvou barev.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#402766 Version : 0
A Bf 109 E-7 from 5./Sch.G.1, piloted by squadron commander, Georg Dorfell, takes off on another strike mission over the Crimea area, circa summer 1942.


Source: see above
Messerschmitt Bf 109 E-7 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#374320 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bf 109 E-7/Trop od JG 27 na stojánce neznámého letiště v severní Africe.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 E-7 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#374322 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

.
Messerschmitt Bf 109 E-7 - BF 109 E-7/B, jenž roku 1942 sloužil u 2./SG 1.  Letoun je zřejmě kamuflován světlou modrou RLM 65 na spodních a bočních plochách, horní nesou ostře lomená pole tmavé zelené RLM 71 a černozelené RLM 70. Na bočních plochách navíc nastříkáno množství skvrn RLM 71.

BF 109 E-7/B, jenž roku 1942 sloužil u 2./SG 1. Letoun je zřejmě kamuflován světlou modrou RLM 65 na spodních a bočních plochách, horní nesou ostře lomená pole tmavé zelené RLM 71 a černozelené RLM 70. Na bočních plochách navíc nastříkáno množství skvrn RLM 71.
Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-E-7-t76983#612606 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more