Messerschmitt Bf 110 E-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1 Messerschmitt Bf 110 E-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 110 E-1
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
320 (W.Nr.: 3419-3462, 3471-3486, 3817-3889, 3895-3995, 4013-4116)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6925 kg 15267 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,200 m 53 ft 1 ¾ in
Délka:
Length:
12,070 m 39 ft 7 ¼ in
Výška:
Height:
4,120 m 13 ft 6 ¼ in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,4 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec s maximálním výkonem 809 kW (1 100 k) při 2 400 ot min v h= 0 m.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu VDM 9-11081-C.
Daimler-Benz DB 601 A-1 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated 1,85 hp at 2,400 rpm at sea level,
driving a three-blade variable-pitch propeller Type VDM 9-11081-C.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1270 l 279 Imp gal / 335 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
525 km/h v 4000 m 326 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3500 m 218 mph in 11483 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 6000 m 10,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1100 km 684 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400+ km 870+ mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG FF/M ráže 20 mm v přídi, po 120 nábojích
4x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v přídi, každý 1 000 nábojů a
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní kabině, 750 nábojů.


Pumový náklad:
2x pumový závěsník ETC 500/IXb (pod trupem) a
4x pumový závěsník ETC 50 / VIIId (pod křídlem):
- 1x SC 1000 + 1x SC 250
- 1x SD 1000
- 2x SC 500
- 2x SD 500
- 2x SC 250
- 4x SC 50
- 2x podkřídlová přídavná nádrž (300 nebo 900 l)


Rüstsätze:
Bf 110 E-1/R1 - přidáno pancéřování pilotní kabiny
Bf 110 E-1/R2 - pod křídlem žádné závěsníky ETC 50, ale pod trupem byly ETC 1000 (pro 2x 1000 kg pumy)


Umbausätze:
Bf 110 E-1/U1 - s vyhledávacím infračerveným zařízením Spanner-Anlage
Bf 110 E-1/U2 - trojmístný (+ navigátor), motory DB 601 N
Two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the nose, 120 rpg,
four fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the nose, 1,000 rpg and
one flexible rearward-firing 0.31 inch MG 15 machine-gun in the rear cocpit, 750 rounds.


Bomb load:
2x ETC 500/IXb bomb rack (under fuselage) and
4x ETC 50 / VIIId bomb rack (under wing):
- 1x SC 1000 + 1x SC 250
- 1x SD 1000
- 2x SC 500
- 2x SD 500
- 2x SC 250
- 4x SC 50
- 2x underwing fuel tank (300 or 900 l)



Rüstsätze:
Bf 110 E-1/R1 - armour fitted
fitted to cocpit area
Bf 110 E-1/R2 - no ETC 50 bomb racks under wing, but ETC 1000 under fuselage (for 2x 1000 kg bombs)


Umbausätze:
Bf 110 E-1/U1 - with Spanner-Anlage
IR searching device
Bf 110 E-1/U2 - crew of three (+ navigator), DB 601 N engines
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Ledwoch, J.: Messerschmitt Bf 110, Intermodel, 1994
Murawski, M.: Letadla Luftwaffe, část 2, Intermodel, 1997
Mackay, R.: Messerschmitt Bf 110, Crowood, 2000
Campbell, J. L.: Messerschmitt Bf 110 Zerstörer in Action, Squadron/Signal Publications, 1977
http://de.wikipedia.org/wiki/Bf_110

URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282618 Version : 0
A Bf 110 E from the SKG 210 line-up is being prepared for another combat mission on the Eastern Front, winter 1941/1942.


Source: see above
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#282620 Version : 0
The difference in the shape of the engine nacelles the Bf 110 C-1 and Bf 110 E

Source: War in the vozduche no 117 Bf 110.
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#384647 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bf 110 E ze sestavy 8./ZG 26 letí stíhací doprovod transportním letounům Ju 52 nad severní Afrikou.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 110 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#180382 Version : 0
Bf-110E1 W.Nr 4035 had an interesting fate with 4./ZG76. This machine was used by the Special Junck Commando (Sonderkommando Junck) under the command of Obst. Werner Junck to assist Iraqi insurgents in their fight against the British. For more details on Sonderkommando Junck's action, see this article: https://www.valka.cz/clanek_15302.html


When the British occupied the former Special Kommando Junck airfield in Mosul after the action failed, they found a damaged Bf 110 (W.Nr.4035) on the airfield. They managed to repair the machine using parts from several destroyed or damaged German machines. The machine was tested at Iraq's Al Habbaniyah airfield and after successful flights was flown to Egypt where it was used, in English markings and with the English serial number HK846, by 267 Squadron RAF. It had the inscription Belle of Berlin painted on the front. It was lost in an emergency landing in Sudanese territory in 1942, while flying over to South Africa.


www.asisbiz.com
Butler, P.: War Prizes, Ian Allan Publishing, 2010, ISBN 1857802446

Messerschmitt Bf 110 E-1 - v anglickom markingu

v anglickom markingu
Messerschmitt Bf 110 E-1 - Bf-110E1 s irackými výsostnými znakmi

Bf-110E1 s irackými výsostnými znakmi
Messerschmitt Bf 110 E-1 - britský vojaci na výškovke poškodeného stroja

britský vojaci na výškovke poškodeného stroja
Messerschmitt Bf 110 E-1 - Zdvíhanie poškodenej Bf-110E1, na predku trupu je slabo vidieť pôvodná žraločia tlama

Zdvíhanie poškodenej Bf-110E1, na predku trupu je slabo vidieť pôvodná "žraločia tlama"
Messerschmitt Bf 110 E-1 - stroj po núdzovom pristátí v Sudáne, všimnite si nápis Belle of Berlin na prednej časti

stroj po núdzovom pristátí v Sudáne, všimnite si nápis Belle of Berlin na prednej časti
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-110-E-1-t76813#537169 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more