This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Bitevní vrtulník z přerovské základny přesekl při nácviku létání v malých výškách dráty vysokého napětí, naštěstí se jednalo o vodič nulové fáze a nikdo nebyl zraněn. Osádka se ihned po incidentu vrátila na základnu.
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275624
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Obyvatelstvo je překvapeno, že armáda cvičí, novináři na to pulí oči. Zařízení zapracovalo podle předpokladu (od toho tam ty sekačky jsou), vrtulník byl schopen pokračovat v plnění úkolu - i přes to se posádka rozhodla cvičení přerušit a vrátila se na základnu. To, že letěli nízko je nasnadě, je otázkou, zda to bylo vinou pilota - mapy jsou starší, než by laik mohl čekat.
Tam, kam ti kluci půjdou až výcvik skončí, budou mapy horší nebo skoro žádné a pod nimi nebude přítel (i když i přítel by je hnal asi vidlemi, kdyby mu rozfoukali seno...). Ve srovnání s možnou škodou při havárii vrtulníku je škoda, tak jak byla specifikována v článku, v zásadě marginální. Navíc - nebyla to lanovka v Alpách.
Takže závěr veskrze pozitivní - když už nic jiného, osádky vrtulníků si (zážitkem jedné z nich) ověřily, že zařízení je funkční. Důvěra ve zbraň a svěřenou techniku nebyla otřesena.
Ještě jsem zapomněl dodat, že politici fundovaně ... žasnou...
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275629
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
muzeme byt jen radi, ze se nikomu (jmenovite posadce vrtulniku) nic nestalo !
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275634
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
že vrtulník nic nepodlétával je jasné i laikovi (jen novinář žasne). Zemnící lano spojuje špičky stožárů a není tam kvůli blskům (každý stožár je uzemněný) ale kvůli tomu aby nedocházelo k rozdílům potenciálů kvůli různé hodnotě uzemnění , případně kdyby někdo (třeba zemědělec) to uzemnění stožáru utrhl, aby i nadále byl stožár bez nebezpečného napětí (třeba indukcí nebo prostě kapacitním přenosem). No a protože tohle lano je nejvýš tak stroj o něj prostě "zakopl", zřejmě letěl níž než bylo zdrávo. Lano naštěstí nespadlo na silové vodiče, takže se zas tak moc nestalo, lano se vymění, pokud tudy vede optika, bude ji nutno svařit. Prostě banalita která se může stát a stane se občas v každé zemi. Kolem význačnějších tras (třeba dálnice, údolí...) bývají na drátech barevné koule aby byly lépe vidět, zahrádkáři asi nejsou tak zajímaví takže to pilot přehlédl (možná koukal jak jim roste mrkev )
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275636
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Koule bývají jen někde Jinak rozdíl v průměru je natolik významný že to "lanko" nahoře v porovnání s "drátkem" tlustým jako ruka o patro níž je možné přehlédnout
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275638
Version : 0
Reklama
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Zemnící lano bývá opravdu výrazně slabší (neteče jím proud takže není moc důvod ho dělat silné) silové vodiče (jsou to taky lana) jsou u některých napětí ztrojena zakže jsou samozřejmě líp vidět i u nižších napětí (třeba jen 22 kV) jsou sice jednoduchá ale i tam jsou průměrově silnější(2x-3x) Barevné koule jsou na "trasách" kterými by mohl letět třeba UL, tedy právě silnice, řeky údolí. Samozřejmě nejen UL "navigují" leckdy podle podobných orientačních bodů
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275639
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
A v tevelizi zase udělali objev, říkali že naštěstí drátem při přeseknutí netekl proud
Ach jo, že já studoval tu elektrotechniku, měl jsem se dát na novinařinu, mohl jsem si plkat co bych chtěl, takhle jsem svázaný vědomostmi
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275644
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
a jeste cekam, kdy zjistime, ze za to muze alkohol za volantem, motorkari, zdravotnici nebo ODS ... protoze JEDNO z toho za to URCITE muze, jako dle novinaru za vse
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275650
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Aspoň ste mi potvrdili, že tie farebné gule na vedení VN ponad údolia sú kvôli pilotom.
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275655
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
to buko ano je to tam kvůli pilotům, především malých letadel, vedení proti pozadí není často vidět,nebo když někdo sleduje třeba dálnici, řeku, případně železnici, tak se samozřejmě soustředí na ten sledovaný objekt, nevšimne si stožárů a samozřejmě ani vedení. Ty koule jsou naopak dobře viditelné, kontrastní proti pozadí a upozorní ho. U nás bývají myslím oranžové, ale videl jsem už v zahraničí myslím i žluté a bílé.
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#275692
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
Vrtulniky radu MI-24 nemaju strihace drotov, oni to proste roztrhnu svojou kinetickou energiou, nemaju problem ani so silnejsimi drotmi ako je nulovy, niekolko krat sa stalo ze roztrhli aj silove vodice. V Presove bol jeden pilot (velitel letky) vyhodeny od lietania z tohto dovodu, presekli vedenie 110 KV na okraji mesta.
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#276097
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
bitaxe: Já pokud jsem zatím viděl, tak byly koule z jedné půlky červené a z druhé bílé (kolem Kladna). Když už jsme u těch výstražných znamení, překvapilo mne, že větrné elektrárny u Pcher (severně od Kladna) blikají ve dne bíle, myslel jsem že je červená ve dne v noci... A jinak jak jsi psal tu teorii s nulou sinusovky, to není žádná sranda Tuším, že jeden z tátových vyučujících na vojenské technice v Liptovském Mikuláši se někdy krátce předtím než tam táta nastoupil účastnil vyšetřování toho, když v bouřce spadlo vedení na kravín a pobilo část dobytka. Největší problém zřejmě byl (pro ty co měli zprávu číst) jak vysvětlit že to nešlěhlo všechno hovězí, tak po několika pokusech o teoretické vysvětlení, které se vždy setkaly s nepochopením, tam v krajním zoufalství dali to že dobytci v nule sinusovky přežili a ti v amplitudě ne - a to už se příslušným místům zdálo pravděpodobné
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#276102
Version : 0
This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.
U nás na Slovensku tiež vídam gule dvojfarebné - z jednej strany červené (oranžové) a z druhej biele.
URL : https://www.valka.cz/07-08-2008-Vrtulnik-presekl-draty-vysokeho-napeti-t74881#276109
Version : 0
Join us
We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.