Fokker PW-6

Fokker D.IX
     
Název:
Name:
Fokker D.IX Fokker D.IX
Originální název:
Original Name:
Fokker D.IX
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
874 kg 1927 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1253 kg 2762 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,99 m 29ft 5,93in
Délka:
Length:
7,09 m 23ft 3,12in
Výška:
Height:
2,74 m 8ft 11,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,11 m2 237.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW, později
Wright H o výkonu 250 kW
Hispano-Suiza 8Fb, power 300 hp, later
Wright H, power 335 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
223 km/h v ? m 138.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
188 km/h v ? m 116.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
471 km 292.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning ráže 7,62 mm 2x .30 in Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vrcholem vývoje úspěšného stíhače Fokker D.VII se stal typ D.IX. Šlo o konstrukčně obvyklý dvouplošník s trupem ze svařovaných trubek a dřěvěnou konstrukcí křídel. Jedním z největších rozdílů proti jeho předchůdci představovala aerodynamicky tvarovaná palivová nádrž, umístěná mezi podvozkovými koly. Druhým rozdílem bylo použití vodou chlazeného osmiválcového motoru Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW. Prototyp byl zalétán v roce 1921 a byl mezi letadly, které pro testy v USA zakoupila mise generála Mitchella. Stroj, nyní označený PW-6, v Americe dostal motor Wright, což byla kopie původního francouzského, a byla mu také odstraněna nádrž z podvozku. Testy na McCook Field ovšem ukázaly, že PW-6 se výkonově neliší od běžného Fokkeru D.VII natolik, aby si vysloužil objednávku dalších strojů. -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd9.html
www.csd.uwo.ca
www.ibiblio.org
www.dutch-aviation.nl

Fokker PW-6 - http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php

http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php
URL : https://www.valka.cz/Fokker-PW-6-t73433#260547 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more