Bristol 133

     
Název:
Name:
Bristol 133 Bristol 133
Originální název:
Original Name:
Bristol 133
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.06.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1053 kg 2322 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2149 kg 4738 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.89 m 39ft
Délka:
Length:
8.53 m 28ft
Výška:
Height:
2.97 m 9ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.95 m2 247 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury VIS.2 o výkonu 462 kW
dvoulistá nestavitelná vrtule
Bristol Mercury VIS.2, power 640 hp
two-blade propeleler
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
418.4 km/h v ? m 260 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
378.2 km/h v ? m 235 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu
2x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm v křídlech
2x fixed .303 Vickers machine gun in fuselage 2x fixed .303 Lewis machine gun in wings
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.en.wikipedia.org
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.filton.flyer.co.uk/bristolfc5.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol133.html
http://www.cs.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
URL : https://www.valka.cz/Bristol-133-t72376#255892 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bristol Type 133


Historie :
V roce 1930 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ), specifikaci F.7/30, na stavbu jednomístného stíhacího letounu. Firma Bristol reagovala na tento požadavek, projekty síhacích letounů Type 123 a Type 133. Spolu s těmito projekty na specifikaci zareagovala i celá řada konkurenčních britských leteckých firem. Mezi nimi se objevilo hned několik později znamých letounů ( Gloster Gladiator Mk.I , Supemarine Type 224, Hawker P.V.3 , Westland F.7/30, Blacburn F.3 ). Specifikace F.7/30 požadovala :
1) rychlost stroje 400 km/h
2) výzbroj čtyřmi kulomety
Projekt Type 133, navrhl hlavní konstruktér firmy Frank Barnwell. Prototyp byl zalétán na továrním letišti ve Filtonu, 8.června 1934. Zalétávání prototypu probíhalo relativně úspěšně až do 6.března 1935, tento den se stal osudným pro celý projekt. Při zkušebním letu se pilot T.W.Cambell, dostal do vývrtky a byl nucen prototyp nouzově opustit. Prototyp se neovladatelný zřítil do zahrady v Longwell Green, poblíž města Bristol. Tato neštastná událost zapříčinila zastavení vývoje tohoto projektu.
Bristol Type 133 byl jednomotorový samonosný dolnoplošný stíhací letoun. Konstrukce trupu byla složena z ocelových nosníků a trubek, potažena kovovým potahem, stejným potahem byla potažena i křídla a svislé ocasní plochy. Prototyp měl uzavřenou pilotní kabinu. Hlavní podvozek byl zatahovací a zatahoval se směrem dozadu, do malých podvozkových šachet. Podvozkové šachty byly využity i pro umístnění pevných kulometů. Ostruhové kolečko bylo pevné. Prototyp poháněl devítiválcový vzduchem chlazený hvězdicový motor Bristol Mercury VIS.2 o výkonu 620 koní. S tímto motorem prototyp dosáhl maximální rychlosti 418 km/h, rychlost cestovní byla 378 km/h. Výzbroj letounu sestávala ze dvou pevných synchronizovaných kulometů Vickers ráže 7,7 mm umístněných v trupu a dvou pevných kulometů Lewis ráže 7,7 mm, umístněných v křídle, vně již zmíněných podvozkových šachet.



Zdroje :
www.en.wikipedia.org
www.britishaircraft.co.uk
www.en.wikipedia.org
www.aviastar.org
http://www.filton.flyer.co.uk/bristolfc5.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol133.html
http://www.cs.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
URL : https://www.valka.cz/Bristol-133-t72376#255891 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bristol Type 133


Zdroje :
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww1/bristol133.html

Bristol 133 -


Bristol 133 -


Bristol 133 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-133-t72376#255894 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Bristol Type 133


Zdroje :
www.aviastar.org

Bristol 133 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-133-t72376#255893 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more