Nakadžima E8N2 [Dave]

Nakajima E8N2 / 中島 E8N2 ・ 九五式二号水上偵察機
     
Název:
Name:
Nakadžima E8N2 Nakajima E8N2
Originální název:
Original Name:
九五式二号水上偵察機 (E8N2)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.193R-DD.MM.1940 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
DD.MM.1938-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.193R-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Nakajima
7 prototypů
700 sériových letadel E8N1/E8N2
Kawanishi
48 sériových letadel
755 (obě verze dohromady)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1934 E8N1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1320 kg 2910 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg 4189 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,980 m 36ft 0,27in
Délka:
Length:
8,810 m 28ft 10,85in
Výška:
Height:
3,840 m 12ft 7,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,50 m2 285.24 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,70 kg/m2 14.69 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu typu o průměru 2 700 mm.
Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 621 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft,
driving a two-blade fixed-pitch metel propeller of the diameter 8ft 10,3in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
594 l 137.7 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
301 km/h v 3000 m 187 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,07 m/s 801.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,52 min do 3000 m 6,52 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7270 m 23852 ft
Dolet:
Range:
890 km 553 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1681 km 1044.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Pumová zátěž: 60 kg (2x 30 kg)
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position.
External stores: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
九五式水上偵察機 (E8N2) - Gjúgo-šiki suidžó teisacuki (E8N2) - Průzkumný hydroplán Typ 95-2 (E8N2)
Spojenecké kódové jméno: Dave
九五式水上偵察機 (E8N2) - Gyúgo-shiki suijó teisatsuki (E8N2) - Navy Type 95 Reconnaissance Seaplane Model 2 (E8N2)
Allied reporting name: "Dave"
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, str. 15, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X.
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 (Prolog), Cheb, Svět křídel, 1994, ISBN 80-85280-26-4.
http://www.combinedfleet.com/ijna/e8n.htm
koapp.narod.ru
archiv autora

Nakadžima E8N2 [Dave] -


Nakadžima E8N2 [Dave] -


Nakadžima E8N2 [Dave] -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-E8N2-Dave-t71413#251724 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more