Fiat CR.42DB

     
Název:
Name:
Fiat CR.42DB Fiat CR.42DB
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.42DB
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.03.1941 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.469)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1850 kg 4079 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,700 m 31ft 9,88in
Délka:
Length:
8,580 m 28ft 1,8in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
22,42 m2 241.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Alfa Romeo RA1000/RC 41 kapalinou chlazený invetní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 753 kW
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček.
Alfa Romeo RA1000/RC 41 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,010 hp,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
460 l (350 + 110) 101 UK gallons (77 + 24)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
518 km/h v 5000 m 321.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
1250 km 776.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose motoru
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
One fixed forward-firing 0.79 inch MG-151/20 in a moteur cannon instalation and
two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT in the upper nose machine-guns, 400 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Některé prameny se o výzbroji nezmiňují, je tedy možné, že byla pouze plánovana - The CR.42DB was an attempt to improve the type's performance by installing a Daimler-Benz DB 601 V12 engine.
- This prototype - MM 469, was flown by test pilot Valentino Cus in March 1941, over Guidonia, near Rome.
Zdroje:
Sources:
George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2
Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967
L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček
http://www.spytak.ru/Militaryscience/ak_AVIA.htm
http://www.jg27.de/cr_42.html
http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm
http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#246495 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Fotografie: experimentální Falco s řadovým motorem


www.facebook.com

Fiat CR.42DB -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#246496 Version : 0

This post has not been translated to English yet. Please use the TRANSLATE button above to see machine translation of this post.

Jediný Fiat CR.42DB nesl standardní vojenskou tříbarevnou kamufláž.
Fiat CR.42DB -


Published with authors permit

URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-42DB-t70014#398442 Version : 0
Discussion post Fact post
Attachments


Join us

We believe that there are people with different interests and experiences who could contribute their knowledge and ideas. If you love military history and have experience in historical research, writing articles, editing text, moderating, creating images, graphics or videos, or simply have a desire to contribute to our unique system, you can join us and help us create content that will be interesting and beneficial to other readers.

Find out more