Název: Name: | Macchi C.202CB | Macchi C.202CB |
Originální název: Original Name: | Macchi C.202CB | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R SA Aeronautica Macchi, Varese DD.MM.1942-DD.MM.194R Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni DD.MM.1942-DD.MM.194R Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Bylo upraveno neznámé množství / Number converted: unknown | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2491 kg | 5492 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2930 kg | 6460 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | 34ft 8,54in |
Délka: Length: | 8,855 m | 29ft 0,62in |
Výška: Height: | 3,496 m | 11ft 5,63in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,82 m2 | 181.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,20 kg/m2 | 35.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone o vzletovém výkonu 864 kW/1175 k při 2 500 ot/min. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off, driving three-bladed Piaggio P.1001 constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 355 l + 82 l v přídavné interní nádrži 2x 100 l přídavná nádrž (pozdější série) | 77 Imp gallons plus provision for 18 Imp gallons of auxiliairy fuel in a fuselage tank 2x 22 Imp gal drop tank (latter series) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 600 km/h v 5600 m | 372.8 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 544 km/h v 6000 m | 338 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,1 m/s | 3563 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,22 min do 6000 m | 6,22 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 765 km | 475.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 360 náboji pro kačdý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech s 500 náboji pro každý. Pumová zátěž: do 320 kg (2x 50 kg, nebo 2x 100 kg, nebo 2x 160 kg). | Two fixed forward-firing 0.50 in Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling 360 rpg and two fixed forward-firing 0.303 in Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings. Bomb load: Up to 705 lb, carried on two underwing hardpoints, rated 352 lb each (two 352 lb, 220 lb, or 110 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | CB = Caccia Bombardiere - stíhací bombardér. Nejednalo se o výrobu nových letadel, na již vyrobená stíhací Macchi C.202 byly instalovány "mokré" závěsníky, které mohly nást lehké pumy nebo přídavné palivové nádrže. | Conversion from the MC.202 Folgore for use as a fighter-bomber (CB = Caccia Bombardiere, or Fighter-Bomber). It was fitted with underwing hardpoints for light bombs or drop tanks. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3 Gianni Cattaneo, The Macchi C.202, Number 28, Profile Publications, 1967, No ISBN L+K 17/1965, Letadla 1939-45, MC 202 Folgore web.archive.org www.century-of-flight.net http://www.constable.ca/mc202.htm http://www.cofe.ru/avia/M/M-2.htm http://www.go2war2.nl/artikel/1288/3 http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/920/32/1 http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc202.html http://www.comandosupremo.com/Mc202.html www.wsam.net archiv autora |